Eerste Mass Effect 3 informatie en high quality screens uitgelekt (updated 2.0)

Geplaatst op: 8 april 2011 door Erik Dekker in Nieuws
Tags:, , ,

Update 2.0 alle Game Informer scans van Mass Effect 3 staan er nu in high quality op! Je kunt ze hieronder aanschouwen!

Update 1.5: negen nieuwe scans kun je hier nu aanschouwen! Het betreffen de eerste negen scans onderin.

Update: ik heb twee nieuwe scans toegevoegd. Houd de blog scherp in de gaten voor nieuwe scans.

Gisteren meldde ik dat we een dezer dagen de eerste informatie kunnen verwachten van het slotstuk omtrent Bioware’s ruimte epos Mass Effect 3. Ik had niet verwacht dat deze nieuwe noemenswaardigheden zo snel op het internet zouden verschijnen. Verschillende leden van Game Informer hebben het nieuwste nummer al gekregen en bevestigen een voor een wat we van Mass Effect 3 kunnen verwachten. Hieronder kun je lezen wat de game je zoal gaat bieden!

Het gehele Mass Effect 3 artikel  kun je onder de tekst middels high quality scans aanschouwen. Spoilers zullen niet ontbreken in de tekst, dus wees bij deze gewaarschuwd!

Wat we tot nu toe weten:

– Game begins with Shepard on Earth
– Shepard is on trial in regard to the events of Arrival
– Reapers invade while the trial is happening
– Prologue: Shepard’s escape to the Normandy, off to start finding allies, fighting Reaper troops
– Squadmates include Liara, Ashley/Kaiden, Garrus, James Sanders
– Screenshot shown of Ashley with her hair down
– Confirmed appearances (may not be squadmates): Wrex, Mordin, Legion, and Anderson
– Game will show a “previously on Mass Effect” comic to make decisions if you’re starting from scartch
– The Illusive Man plays a big role
– Cerberus is out to kill Shepard
– Enhanced RPG elements
– More freedom with character skills
– Larger skill trees
– Powers will evolve several times, not just once
– Weapons are like the ones in Mass Effect 2, have a set list
– Mods returning, swap out different parts such as barrels, scopes (effect both the weapon’s combat performance and its appearance)
– All classes can wield all weapons unhindered now,
– There will be limited slots to carry these weapons
– Soldier can carry all weapons at once
– Adept, Engineer, and Sentinal will likely be limited to two weapons, three for Vanguard and Infiltrator
– Numerous endings
– Who you have in your squad and which allies you recruit greatly impact the endings that are available
– No multiplayer

Een hoop nieuwe interessante informatie dus. Wat mij meteen opvalt is dat Mass Effect 3 geen multiplayer zal gaan ondersteunen. Apart, aangezien Bioware had aangegeven te werken aan een online functie. Niet dat dat van mij had gehoeven, want sommige games hebben nou eenmaal geen multiplayer nodig. Nee, het is verstandig van ze dat alle focus wordt gelegd op het vertellen van een ijzersterk verhaal. Helemaal omdat we het hebben over het slotstuk in de trilogie.

Het feit dat Shepard in Mass Effect 3 op Aarde is, bevestigt mijn vermoedens dat de artwork van gisteren de aarde betreft. Het verhaal begint in principe net na de gebeurtenissen uit Mass Effect 2’s DLC Arrival. Shepard wordt berecht bij de council en terwijl dat gebeurt begint de Reaper-invasie daar met volle overgave. Ook The Illusive Man is samen met Cerberus uit op wraak. De precieze reden is nog niet bekend. Het ziet er naar uit dat Shepard dus van alle kanten tegengas krijgt in het universum: de Reapers, Cerberus en misschien ook nog de Council? Ik ben hier naar erg benieuwd. Hij/zij zal het in ieder geval niet makkelijk krijgen.

De customization van de wapens en armor blijken aanzienlijk uitgebreider te gaan worden dan in Mass Effect 2, met de opwachting van weapon mods (zoals silencers, grotere magazijnen en scopes). Hoe goed deel 2 in mijn ogen ook was, toch irriteerde ik me er soms aan hoe groot Bioware de stap terug nam op het gebied van het aantal wapens en armor. Toegegeven, in het originele Mass Effect zag je soms door de oneindige stroom aan uitrustingen het bos niet meer. Het ziet er naar uit dat Mass Effect 3 een goede balans gaat vinden tussen deze twee uitersten. Daarnaast krijgen ook alle skills meer diepgang en kunnen meer dan eens evolueren in sterkere vaardigheden. Deze kun je sterker maken door te kiezen uit meerdere grote skilltrees.

In tegenstelling tot vorige Mass Effect games, kun je in deel drie met elke class ieder mogelijk wapen zonder penalty’s dragen. Als je dus bijvoorbeeld als een Adept door het leven gaat (een class die zich specialiseert in biotische krachten), kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld met een Bazooka rond te lopen. Een interessante toevoeging als je het mij vraagt, want dit brengt nieuwe gevechtstactieken op tafel. De grens van unieke features per class zal echter vervagen. Ik ben dan ook benieuwd hoe Bioware iedere afzonderlijke class interessant gaat houden. Hierover ongetwijfeld binnenkort meer.

Het meenemen van verschillende party members, bepaalt grotendeels hoe jouw avontuur zal eindigen. Voorafgaand de climax, zullen de vele dialogen en morele keuzes die je met je desbetreffende compagnons uitvoert, ongetwijfeld bijdragen aan het slotstuk van de game. Want Bioware zou Bioware niet zijn als je in Mass Effect 3 niet voor een aantal ontzettend moeilijke en soms onethische keuzes zou komen te staan. De tot nu toe bevestigde party members zijn Liara, Ashley/Kaiden, Garrus en een nieuw gezicht genaamd James Sanders. Tali-liefhebbers zullen hun hart nog even vast moeten houden, voordat Bioware hierover meer zal vertellen.

Het hele Mass Effect 3 artikel uit Game Informer kun je middels high quality scans hieronder lezen.

Volg Erik Dekker op Facebook en Twitter!

 

 

 

Plaats een reactie