GTA Online: Mijn virtuele bloed, zweet en tranen eindelijk beloond

Geplaatst op: 24 oktober 2013 door Erik Dekker in Verhalen
Tags:, , , ,

0_0

Tussen al die glitchers, cheaters en kwade schietgrage schooiers, wil ik mij toch een beetje kunnen onderscheiden. Gamen moet voldoening geven en dat krijg ik niet door zomaar door een willekeurige speler 82.000.000,52 Grand Theft Auto dollars in mijn handen gedrukt te krijgen. Nee, deze jongen heeft de afgelopen weken keihard gewerkt. Het resultaat? Kijk snel verder!

Om mooie spullen te kopen moet je werken in Grand Theft Auto Online. En niet zo’n beetje ook. Dagenlang heb ik spelers verwoed opgejaagd om hun bounty te kunnen claimen, ik heb arme Indische en Chinese baliemedewerkers in tankstations ontdaan van hun kassa-inhoud en ik heb voor mijn psychotische maatje Simeon talloze auto’s gejat en doorverkocht in de haven. Het was zwoegen met de nodige gevaren, kan ik je vertellen. De beloning is echter des te zoeter te noemen.

Mijn buit tot dusver:

  • Een ongelofelijk groot appartement op Weazel Plaza, heel dichtbij een Los Santos Customs en een Ammu-Nation. Daarnaast verraadt de locatie een prachtig uitzicht op Vespucci Beach en de heuvels van Vinewood. Eindeloze kippenvel momentjes maakten het de investering waard. Prijskaartje: 375.000 dollar.
  • Een felrode Carbonizzare (gebaseerd op de Aston Martin V12 Zagato), naar mijn mening één van de beste en meest sexy auto’s in Grand Theft Auto V. Prijskaartje: 195.000 dollar (zonder modificaties).
  • Hardloopkleding, zonnebrillen, leren jackets en een wijd arsenaal aan kostuums en bijbehorende jasjes. Geschat prijskaartje: 35.000 dollar.

Verder besteed ik het gros van mijn ingame cash aan kogels, granaten en sticky-bombs. Sweet Ghandi’s tits, wat zijn die sticky-bombs toch geweldig om te gebruiken in de multiplayer!

Het is alleen zo jammer dat Rockstar zo moeilijk doet met het bad-sport systeem (een verhaal dat ik later deze week nog uitgebreid uit de doeken ga doen, want ik ben speciaal voor Gamegasm en research een bad sport geworden voor een korte periode). Het zit namelijk zo dat ik, als ik achter een bounty aanzit, ongelofelijk goed mag uitkijken of mijn toekomstige slachtoffer misschien niet in zijn persoonlijke voertuig zit. Is dat het geval en ik gooi zo’n heerlijke sticky-bomb op zijn bolide af, dan ben ik één stap dichterbij de duistere onderwereld van de bad-sports. Geen leuke plek kan ik je vertellen. Het is een systeem waar naar mijn mening nog even heel goed aan gesleuteld mag worden, want degenen die bad-sports worden zijn vaak juist de slachtoffers die terugvechten tegen bosjes aan vervelende spelers.

De binnen- en buitenkant van mijn nederige stulpje kun je in de foto’s hieronder aanschouwen. Pikant detail is dat ik al zingend onder de douche ervaringspunten kan verdienen door in de headset te schreeuwen. Altijd leuk als je eens een Queens of the Stone Age hit in je hoofd hebt zitten, of iets moois van Queen. Hoe dan ook voelt het geweldig om een eigen plek te hebben waar je te allen tijde naartoe kunt racen als er mensen achter je aanzitten; een veilige haven waar niemand bij kan komen. Het schreeuwt voldoening: hier heb ik voor gewerkt. Ik durf te zweren dat de glitchers, waar het GTA-geld bij binnenstroomt met de seconde, die voldoening niet zullen kunnen vinden.

Ik ben nu alleen een beetje leeg van binnen. Ik zoek een nieuw doel om naartoe te werken; iets mooie om mijn zuurverdiende Grand Theft Auto-geld aan uit te mogen geven. Tips? Ik hoor ze meer dan graag!

reacties
  1. ertheadius zegt:

    Online is zeker goed! Alleen ik erger me echt ongelofelijk rot aan al die glitchers enzo. Zitten ze in buzzards en tanks en hebben ze die dingen personal vehicle gemaakt zodat je gi-gan-tische kosten krijgt als je die griefers helemaal de grond in trapt.

    Mag Rockstar best wel wat aan doen vind ik.

  2. mosse89 zegt:

    Leuke tekst man🙂 Toffe blog ook. Het is zeker waar dat het aanzienlijk langer duurt om je spullen bij elkaar te kunnen krijgen, maar de voldoening is daarom des te groter. Als je alleen maar glitcht (dus die LCS gebruikt etc) dan is er geen zak meer aan. Gewoon ff paar knoppen indrukken en je hebt je geld. Nou leuk man…

  3. Bram zegt:

    Super vette game! Deze game raad ik eigenlijk aan iedere gamer en Xbox gebruiker aan, leuke blog trouwens!

Geef een reactie

