GTA V – Mission Infernus

Geplaatst op: 24 september 2013 door Erik Dekker in Verhalen
Tags:, ,

Grand Theft Auto V_1

In iedere nieuwe Grand Theft Auto game kijk ik mijn ogen weer uit als ik door de gedetailleerde stad rondloop die Rockstar mij biedt. Letterlijk en figuurlijk, want ik heb een zwak voor mooie auto’s, zowel in het echt als in een game. Waarom zou je gaan voor een Suzuki Alto, als je ook zonder moeite de bestuurder van een Lamborghini kan scheiden van zijn geliefde bolide? Dat is in ieder geval mijn denkwijze. De Infernus is een fictief automerk in het Grand Theft Auto universum en is een hommage aan de Lamborghini in het echte leven. Nooit geweten dat ik in GTA V zóveel moeite zou moeten doen om zo’n bad boy in handen te kunnen krijgen..

Mission Infernus, zo noemde ik mijn persoonlijke vendetta met de autowereld in Los Santos. Ik moest en zou één van de mooiste, zo niet, mooiste bolide van Grand Theft Auto V te pakken krijgen en deze wegbonjouren in mijn persoonlijke garage. Voor mij alleen en niemand anders om van te genieten. Maar dan moest ik er wel een vinden, natuurlijk. Makkelijker gezegd dan gedaan, want de Infernus is nagenoeg nergens te vinden. De elite onder de elites heeft er mogelijk een en zal er ongetwijfeld gigantisch veel geld voor hebben neergelegd bij de plaatselijke dealer. Reden te meer voor mij om deze van hem of haar afhandig te maken, toch?

Het geluk leek mij toe te lachen, want op een zonnige dag aan de voet van Vinewood zag ik, samen met Franklin, er een rijden, een prachtige rode Infernus; het hellevuur van Satan, vertaald in een vijf sterren scheurijzer. Je kunt begrijpen dat mijn hart – groot fan als ik ben – toen een paar keer oversloeg. Ik kan me de pijnlijke afwezigheid van de Infernus nog herinneren in Grand Theft Auto IV, waar je nagenoeg enkel in bezit kon komen van de sportwagen als je (vrij laat) in de singleplayer een bepaalde missie voor de homoseksuele Bernie had gedaan. Lekker boeiend, ik wil gewoon lekker ongegeneerd scheuren! Dikke kudos voor Rockstar dus dat de Infernus weer ‘terug is van weggeweest’.

Was het allemaal maar zo makkelijk. Want de weg naar het wegstoppen van de beoogde Infernus begon nog tenenkrommend moeilijk te worden.

Het kapen van mijn toekomstige bolide bleek – ironisch genoeg – het makkelijkste deel te zijn van mijn missie. De eigenaar van de duivelrode Infernus had blijkbaar genoeg cash om een nieuwe te kopen en rende als een bange angsthaag weg. het kon zijn omdat Franklin een shotgun in zijn handen had, maar de extreme hipster-kleding van deze rijkaard verraadde een chronisch gebrek aan stalen ballen. Prima voor mij. Radio Gaga op de radio samen met een felle zon die mijn gezicht warm begroette, en een ultiem gevoel van blijdschap kon niet uitblijven. YES!

Grand Theft Auto V_2

Tot ik me bedacht dat ik wel eens een auto was kwijtgeraakt uit Franklin’s garage. Wellicht waren wat inwoners uit de hood nogal jaloers op mijn dure veroveringen, of zou een glitch zijn geweest (iets wat Rockstar achteraf inderdaad had toegegeven). Ik kon en zou me niet veroorloven mijn Infernus aan externe en niet-beïnvloedbare machten te onderwerpen, dus was de keuze snel gemaakt: Michael. Michael zou me wel kunnen helpen met zijn idioot grote garage bij zijn villa. Een scherpe bocht naar links en terug naar het Noorden volgde. Ik wisselde om naar Michael en keek wat hij aan het doen was; onderuitgezakt in zijn zwembroek aan het zwembad liggen met een groot glas Whisky, zoals het een gepensioneerde bankrover betaamt. Goed zo vent, maar ik heb je hulp nu toch echt even nodig. Blijf nu thuis, want Franklin komt zo een pakje op vier wielen afgeven.

Wat ik niet wist was dat Michael net op het punt stond om weg te gaan, toen Franklin half buiten adem de oprit van de villa opreed. Mooie timing. Hij keek verbaasd naar de komst van zijn afroman en bood aan samen een drankje te drinken. Ik keek glazig naar de garage van Michael, die zo dichtbij was, maar tegelijkertijd ook zo ver weg. Ik wilde de kroegentocht afslaan, maar een verkeerde druk op de knop zorgde ervoor dat Franklin’s liefhebberij voor Whisky op de voorgrond kwam te staan. Gevolg was dat ik niet kon switchen naar Michael, waardoor de garage gesloten bleef; als een beeldschone maagd die een kuisheidsgordel draagt vol met ondoordringbare sloten. SHIT…. hier word ik niet blij van..wat als de Infernus nou gestolen zou worden als we in de bar zitten? Of nog erger…wat als ‘ie nou afgepakt zou worden door de politie als ik gearresteerd zou worden voor rijden onder invloed? Gelukkig was de bar niet ver.

Uren verstreken in de kroeg  Zowel Michael als Franklin kotsten hun ingewanden er vanwege hun dronken bui zowat uit en dat was niet onopgemerkt gebleven door een patrouilleauto van de politie. Mooie timing. De auto begon flink te slingeren terwijl ik het gegil van de sirenes vaag achter me begon te horen. Vraag me niet hoe maar ik heb de politie op begeven moment kunnen afschudden en Michael in de haast afgezet op het gewenste punt. Fijn, maar ik ben nu nog geen steek verder gekomen. Na een hoop priegelwerk en moeiteloze herhalingen van hierboven heb ik de twee wederom bij elkaar weten te krijgen en tot mijn grote genoegen het drankaanbod met succes afgeslagen. Alsof Franklin nog een slok binnen zou kunnen krijgen met zijn über kater…

Eindelijk was ik Michael. Direct gingen zijn garagedeuren als hemelpoorten open. Ik zweer je dat er felle lichtstralen uitkwamen, samen met oorstrelend engelengeluid. In ieder geval voor mij, want die verdraaide Infernus – die me tot nu toe alleen maar pech heeft bezorgd – kon eindelijk worden vereeuwigd in mijn collectie. Excelsior. In mijn haast had ik Franklin zonder auto weg laten lopen van het erf, maar dat kwam nog verdraaid goed uit ook; een nieuwe donkerzwarte Infernus reed namelijk net de hoek om. Ik twijfelde geen moment en wist ook deze na een sprintje succesvol af te pakken. Als karma vond dat het iets met mij had goed te maken, dan is die missie uitermate goed geslaagd.

reacties
  1. Abdul zegt:

    The INfernus is is niet alleen geinspireerd op de lambo. Maar ook op de Pagani Zonda. de voorkant is van een lambo, de achterkant is van een Pagani Zonda. Wil je een echt Lambo rijden moet je de Pagassi Vacca rijden in gta5😉

  2. Ertheadius zegt:

    Je kunt nog veel gavere auto’s scoren in deze game. Kijk maar naar die remake van de Bugatti, wat een vet ding man ^^

Geef een reactie

