Wildstar – Telegraphs

Geplaatst op: 12 juli 2013 door Arkadi De Proft in Nieuws
Tags:, , , , , , , , ,

Untitled

We zien zo goed als altijd hetzelfde gevecht-systeem terugkeren in MMORPG’s, namelijk het aanklikken van een vijand om vervolgens je toetsenbord eventjes te mishandelen om zo die ene mob te verslaan. Toch zijn er ook bedrijven die het ander aanpakken, denk maar aan Tera’s ongelofelijk leuke gevecht-systeem of dat van Guild Wars 2 dat heel intuïtief aanvoelde. Daar wordt vaak heel lang over nagedacht door de ontwikkelaar en dit is niet anders bij Carbine Studios, het bedrijf dat ons later dit jaar WildStar zou moeten afleveren. Daar bij Carbine kozen ze echter voor nóg een ander systeem.

Het systeem dat je namelijk zal gebruiken bestaat eigenlijk uit twee soorten die zowat samengevoegd zijn. Ten eerste zal je kunnen soft locken. Wat dit eigenlijk wil zeggen is dat je een vijand kan aanduiden, waardoor hij gemakkelijker te spotten valt en je zo zijn levensbalk kan zien. Voor de harde actie gebruik je dan telegraphs, dit zijn een soort van patronen die je op de grond ziet en die zich voor jou neerleggen en meegaan met jouw bewegingen. Die patronen duiden eigenlijk het gebied aan waar jouw skills zullen treffen en waar er dus schade toegebracht wordt aan je vijanden. Dit zorgt voor heel wat variatie in de gevechten en zorgen ervoor dat je toch telkens een goed doordacht plan moet hebben. De ontwikkelaar maakte echter wel al duidelijk dat ze het je ook niet te moeilijk willen maken als je daar niet voor kiest en zo kan dus elke soort speler meegenieten.

reacties
  1. Dietbrand zegt:

    De gameplay ziet er vernieuwend uit. Het zal een keuze worden tussen Wildstar en ESO. Nog in geen van beide beta’s geraakt. The wait kills😦

    • Inderdaad, het kan wel eens moeilijk worden binnenkort. Als ik eerlijk ben leun ik eerder tegen WildStar aan, gewoon omdat ze me een zeer goed gevoel geven in interviews, heel eerlijk zijn en er toch wat vanilla WoW-vetenaren tussen zitten die hopelijk weer het nostalgische WoW-gevoel kunnen afleveren. Bovendien zijn ze heel open over de ontwikkeling en vooruitgang van hun game.

      ESO ziet er ook zeer mooi uit, maar ik vraag me toch af of het nu allemaal gaat werken, zeker omdat we zo weinig te zien krijgen. Daarnaast veranderen ze naar mijn mening iets te vaak van mening over bepaalde delen van het spel.

  2. Erik Dekker zegt:

    Ben zeer benieuwd! Na World of Warcraft hebben weinig MMO’s me echt lang meer weten te boeien. Zal het dan toch eindelijk?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s