Op avontuur in Cube World – Ananas!

Geplaatst op: 6 juli 2013 door Arkadi De Proft in Verhalen
Tags:, , , , , , , , , , , ,

CT

Het zal je maar overkomen, dat je opeens wakker wordt en onmiddellijk aangevallen wordt door een venijnige… vlieg. Het klinkt belachelijk, zeker om wat er daarna gebeurt is maar ik moet je wel meedelen dat het echt een kanjer van een vlieg was. Wat volgde was een heus gevecht. Ondanks dat ik zo hard mogelijk m’n best deed, legde ik uiteindelijk toch het loodje. Gelukkig betekende dat nog niet het einde voor me, want ik werd sneller dan ik doorhad naar een standbeeld geteleporteerd waar ik weer tot leven kwam. Best een rare ervaring, moet ik zo zeggen. Toch was dat het toppunt nog niet. Je zult nooit geloven wat mijn volgende vijand was.

Ik werd namelijk aangevallen door een radijs! Je hoort het goed, plots kwamen twee radijzen tot leven en de ene had me al snel opgemerkt. Ik deed het bijna in mijn broek omdat het vorige gevecht helemaal niet goed verliep, maar plots bedacht ik me dat het maar een radijs was. Tja, zo moeilijk kan een radijs toch niet te vellen zijn? Ik snijd er zoveel voor in de soep. Nou, wat heb ik me vergist. Ik bleef maar slaan met mijn twee dolken, maar het leek er wel op dat ik hem helemaal geen schade toebracht. Ik zeg je, voor een radijs kon hij best wel goed kloppen en ik moest dan ook meerdere levensdrankjes achteroverslaan voor ik hem in een paar lekkere schijfjes kon hakken.

C1

De schaduw zorgde ervoor dat ik een mooi plekje had om te rusten, maar ik was nog niet goed bekomen of er kwam een tweede vlieg aan. Ondanks de klappen leidde ik nog niet aan geheugenverlies en besloot om de confrontatie niet aan te gaan. Ik zou niet zeggen dat ik bang wegliep, maar dat leek me in deze situatie de beste manier van handelen. Waar naartoe wist ik niet, al vond ik ergens op mijn map een tekening van een dorpje en dus besloot ik in die richting verder te stappen. Opeens zag ik in de verte een vuurtje en ik vroeg me af of er toch nog een andere, minder moedige avonturier in de buurt was die wel wat hulp kon gebruiken. Gezelschap was me echter niet gegund, maar ik was al tevreden met de warmte die het kampvuur me verschafte. Spijtig genoeg had ik geen ingrediënten bij me om lekker te koken, al kon ik wel wat ananasringetjes afsnijden.

Iedereen die de The Lord of the Rings-films heeft gezien weet wel wat voor engerds de beruchte orcs kunnen zijn. Je kunt je dan waarschijnlijk ook wel voorstellen dat ik me een bult verschoot toen ik een kleine groepje orcs zag passeren. Deze groenerds leken echter helemaal niet boosaardig. Meer zelfs, ze waren rustig aan het keuvelen. Dapper als ik was besloot ik ze te begroeten. Wat er dan volgt heb je nog nooit eerder gezien. Ze begonnen hun reisverhalen te delen met me en gaven me zelfs advies over waar ik de beste wapens kan krijgen! Nu, niet dat ik dat nodig had en als ik eerlijk ben waren hun verhalen een heel stuk minder imposant dan de mijne, maar het was toch leuk om te weten dat ook anderen trachtten de titel van avonturier te krijgen.

C2

Ik ben echter geen grote supporter van treuzelen en zette mijn tocht naar de stad al spoedig verder. Natuurlijk raapte ik onderweg wat bloemen op voor moest ik ooit een bevallige jonkvrouw tegenkomen, maar ik werd weer maar eens geremd door een ietwat rare figuur in de verte. Deze kleine figuur droeg een rare cirkel op z’n rug een leek net zoals mij druk in de weer met het verzamelen van allerlei bloemen. Ik dacht, nu is elk schepsel dat iets weg heeft van een mens toch vriendelijk in deze wereld, laat ik even een praatje maken. Nou, ik was even flink mis. Hij begon gewoon met zijn cirkelvormige projectielen naar m’n hoofd te gooien. Zelfs toen ik uit mezelf weg begon te rennen bleef hij me maar bekogelen tot ik weer maar eens het loodje legde. Ik was flink pissig op deze kabouter tot ik zag waar m’n dood me heen had gebracht. Inderdaad, het kleine dorpje waar ik toch naartoe wilde! Ik ga nu even praten met de lokale bevolking om wat uitleg te vragen over deze kabouter en dan zet ik mijn tocht waarschijnlijk verder. Oh ja, ik mag ook niet vergeten nog wat levensdrankjes te kopen, die zijn namelijk op.

Arkadi De Proft- 06/07/2013

reacties
  1. Lennard Riezeweide zegt:

    Dit spel lijkt mij wel leuk. ik heb al een paar youtube commentators dit zien spelen en zag er geweldig uit. Alleen moet ik even een paar vrienden zien om te praten om het met mij te spelen omdat ik multiplayer toch wel leuker vind dan singleplayer.

    • Naast het feit dat met je vrienden spelen inderdaad wel leuker is dan in je eentje, is Cube World best wel pittig als je helemaal alleen moet vechten. Nu, ondertussen heb ik m’n draai gevonden en lukt het wel, maar in het begin ging ik vaak dood. Spijtig zitten we hier in België met Telenet die de poort :12345 blokkeert waardoor ik niet online kan gamen.

Geef een reactie

