Zynga laat buitenstaander instaan voor klantenservice

Geplaatst op: 4 juli 2013 door Arkadi De Proft in Verhalen
Tags:, , , , , , , , , , , ,

cville

Je moet het maar eens meemaken. Je staat op en maakt jezelf een lekkere kop koffie om zo het slaapgevoel weg te krijgen. Eenmaal je een beetje opgekikkerd bent open je jouw laptop en checkt even of je nog nieuwe mails hebt gekregen. Wat blijkt? Je inbox zit vol met boze mails van spelers die niet tevreden zijn over iets in het spel Coasterville van Zynga!

Dat is wat websitedesigner Eric Mueller is overkomen, eigenaar van de website themepark.com. Deze site gebruikt hij als een plaats om zijn portfolio te tonen en in contact te komen met anderen. Eric zelf heeft nog nooit een Zynga spel gespeeld, maar toch verwees de ‘Internal Server Error’-pagina naar een e-mailadres geregistreerd met zijn domeinnaam waardoor hij dus al deze mails kreeg. Dit probleem sleept zich al maanden aan, tot grote frustratie van de spelers. Eric zelf? Nadat zijn mails aan Zynga onbeantwoord bleven besloot hij maar het heft in eigen handen te nemen en op een hilarische manier deze mails te beantwoorden. Zo raad hij iemand aan om deze boodschap om vijf vrienden hun muur te plaatsen: “I love brown bears, folding chairs and little curly hairs!” Best komisch, toch?

I know that For Canada Day, the engineering department wraps the “.ca” servers in Canadian flags, and then sets a plate of poutine on top. This sometimes can cause the server to overheat, and sometimes even get gravy into the login/logout module. I thought that might be what was going on, but I checked with the Canadian server techs and they are telling me that Canada Day passed without incident and the servers all enjoyed their break and are back to running fine.

However, I told them that wasn’t the case and explained the problems you are having with the game, so they suggested another fix specifically for Canadian players. Here’s what they said to try: do you have a hockey jersey? If so, you should lay it across your keyboard, and then try to enter the game. If that doesn’t work, put the jersey on and then give it another shot.

——-

Regarding the golden treasure chest, I see what you mean; I don’t have any record here that shows you clicked “show me” to open the chest. Can you try clicking it five times, very slowly? Usually that sets it to definitely recognize that it has been opened. Click, pause for a few seconds, and repeat that 4 more times.

Regarding the dino skull, it’s the same situation. Try the slow clicks.

Finally, regarding the Majestic Castle landmark bonus, that’s a tricky one. You can try the slow-click technique for that but I’m not sure it’ll work. I talked to the engineers and they suggested holding down the M, E, and H keys, and while you have all three keys held down, try clicking the button then. This is a cheat code that can “force” the button to activate.

——-

Can you tell me if you are on Mac or Windows? And, would you say you move the cursor (mouse) slowly, or quickly? Sometimes it helps to move the cursor more slowly on Facebook as you are going into the game. I would see if that makes a difference. It can also make a difference if you put the cursor in all four corners of the screen before clicking into the game. Please let me know if this does not resolve the issue.

——-

This is actually a known issue with the Coasterville server, and I have a solution from our engineering team. It is a little bit strange, but here’s how it works. You need to go to 5 of your Facebook friends and post this message on their wall: “I love brown bears, folding chairs and little curly hairs!”

I know that seems odd🙂 but the engineers have assured me that by connecting that message with your friends on their Facebook walls, then the game will see the message and it will cause it to avoid the problems that you’ve had. It has something to do with how the server was set up, and posting that message triggers special key words that are embedded in the game and assure the game’s integrity. When the game sees those key words, it will know the server is configured properly and should be able to proceed without any other errors. (As a side effect, I am also being told that can also help the games load faster, too.)

It doesn’t matter which five friends you pick, and they don’t need to be playing any of our games. The system just needs to see those keywords on five walls.

Uiteindelijk heeft Zynga het probleem wel opgelost, maar het is toch onbegrijpelijk dat zo’n grote fout zo lang kan aanslepen.  Jammer voor alle Zynga-gamers die zijn tips tot in de puntjes gevolgd hebben, maar geen resultaat zagen, hilarisch voor ons.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s