Marvel Heroes – Stilte voor de Storm

Geplaatst op: 7 mei 2013 door White Knight in Impressies
Tags:, , , , ,

marvel_heroes_mmo

Ja, ik speelde Storm van X-Men in de closed beta. Nee, ze heeft niet Lara Croft’s voorgevel. Ze is wel een vrouw die het klimaat kan beheersen. Perfect weer voor je vakanties! Het komt dan ook niet geheel ongelukkig uit dat de de release datum staat op 4 Juni. Lang leve het zomer gamen!  Maar goed, ik log in en kijk om me heen, en zie het vertrouwde uitroepteken boven een NPC. Ik praat tegen haar en ze geeft me één van haar komische antwoorden: “Killl aaalll huumans, Oh, pardon me. Just a glitch. How can I help you?” Ze geeft me prompt een quest na een korte woordenwisseling en iets verderop staat er iemand die me naar het reddingsvlot stuurt. Zoals bij veel games, gaat er ook in de opkomende MMO Marvel Heroes gelijk even iets niet goed…

Nadat ik de introductie heb voltooid kom ik in de open wereld terecht, en wel in mijn hoofdkwartier. Best knus, in de top van een wolkenkrabber! Even rondlopen en uitkijken naar wat er allemaal te vinden is. Een crafter, vendor, (gratis) healer en wat NPC’s die quests geven. Oh, en een handig kastje met extra opbergruimte. Andere spelers zijn inmiddels ook zichtbaar, en sommigen laten dat ook merken door flink met hun spells en abilities te pronken. Ze vliegen bijna door de ruimte. What’s next? Wat discolichten, een dj en we hebben een superheldendisco. Zolang de Hulk maar niet met me wil dansen, ben ik zeker van de partij!

Marvel-Heroes-Interview-Hulk-Black-Widow-Avengers

Voor het vervolgen van mijn tocht in de superheldenwereld hoef ik slechts mijn hoofdkwartier te verlaten en via twee portalen de straten te betreden.  Het zwermt er van de criminelen en er is genoeg te doen. Je moet er wel snel bij zijn want bazen spawnen niet voortdurend en hebben wel regelmatig mooie drops die de fysieke kwaliteiten van jouw digitale alter-ego een behoorlijke boost geven. Vanaf het begin dus een sterke uitrusting waarmee je redelijk sterk staat tegenover de vijand. Dat helpt omdat de baasgevechten in de afgelegen gebieden vrij sterk zijn en natuurlijk omdat het goed staat op je held. Een held op sokken, daar kom je echter niet ver mee. Onze Spidey was dan ook vast niet zo blij dat de laatste Avengers hem er niet bij lieten.

Ben je trouwens een Marvel fan? Dan zul je het zeker leuk vinden om de laatste verhaallijnen te volgen van de Marvel Comics. Ik heb zelf niet zoveel van de Marvel series gezien, maar ik vond het al superleuk om met Storm te spelen en de krachten op het beeldscherm te zien die in de films ook te zien waren. Als echte fan zul je het leuk vinden om Marvel Heroes met vrienden te delen. En het is natuurlijk helemaal geweldig dat je dezelfde held mag spelen. Misschien is het wel prettig om even een ander kostuum aan te trekken, want precies dezelfde helden…dat lijkt me niks. Dan krijg je de bekende ruzies; “Ik ben Storm want ik zei het het eerst!” Kinderachtige praktijken waar niemand wat aan heeft en de spelbeleving niet ten goede komt. 

Als ik heel eerlijk moet zijn zie ik naast wat kleine dingen die me opvielen eigenlijk maar één heel groot pluspunt en één heel groot minpunt op de voorgrond komen. Positief is dat alle belangrijke helden van de Marvel series te spelen zijn, maar liefst 26! Erg indrukwekkend, want er zit behoorlijk veel werk achter om alle spells en abilities te balanceren. Oh, ik heb nog niks gezegd over “overpowerde” helden…dat moeten we nog gaan zien. Minpunt vind ik toch de besturingsmogelijkheden. Ik ben absoluut een fan van de ‘wsda’ lay-out mogelijkheden op het toetsenbord. Het zit in mijn genen. Het gaat er niet meer uit! En als ik dan toch moet klikken om te lopen haal dan alsjeblieft die “click to attack” eruit, of voeg bijvoorbeeld de optie toe om te autotargeten wat dichtbij is en een keybinding op bijvoorbeeld 1 om de autoattack aan te zetten. Ik heb gezocht in mijn settings en…niet gevonden. Nu maar hopen dat ik hier straks vernieuwingen in zal kunnen vinden. Echt waar. Want de innerlijke nerd in mij schreeuwt naar meer van deze game. Meer menage à deux met Storm. Meer Marvel Heroes!

Geef een reactie

