Snel fit worden met deze Team Fortress 2 opstelling? Geen probleem!

Geplaatst op: 25 april 2013 door Erik Dekker in Nieuws
Tags:, , , ,

Team Fortress 2

Wat kan ik soms blij worden van de briljante ingevingen die mensen soms hebben. Middels een nieuwe tredmolen die in de rondte gaat, kunnen spelers zelf hun personage bewegen, ongeacht welke kant ze op willen. Maar wat als je die technologie nou gepaard laat gaan met de Oculus Rift virtual reality headset? Dan komen we nog eens ergens…

Altijd al heb ik ervan gedroomd hoe het zou zijn als je een game echt zou kunnen beleven; echt in een virtuele wereld zou rondlopen. Lang heb ik gefantaseerd hoe het zou zijn als ik met zo’n virtuele realiteits-helm zou rondlopen in een gigantische gymzaal, terwijl ik Grand Theft Auto: San Andreas aan het spelen was. Fenomenale tijden waren dat. Nu is het een nostalgisch gevoel dat me warm houdt.

Tegenwoordig is het allemaal al wat meer geavanceerd dan begin 2000, toen ik met San Andreas aan de slag mocht gaan. Nee, de Oculus Rift heeft zichzelf al bewezen. Een tof apparaat dat je echt in een game laat begeven. Maar het is net niet genoeg. Je beweegt met die bril namelijk niet zelf. Met de Virtuix Omni tredmolen doe je dat wel. En actief ook.

Van langzaam lopen tot snelle sprintjes, iedere beweging wordt perfect overgebracht naar de game zelf. Het resultaat? Dat kun je terugzien in de video hieronder.

Is hier een toekomst voor? Zien gamers het daadwerkelijk zitten om actief aan de gang te gaan in een game? Wie zal het zeggen. Het is echter verdomd moeilijk om te ontkennen dat dit misschien nog wel eens één van de meest vermakelijke manieren gaat worden om af te vallen. Ja, toch? Dit verslaat een tredmolen in de sportschool zonder enige twijfel.

Geef een reactie

