Er gaat een wereld van nieuwe geluiden voor me open met de Sennheiser PC360

Geplaatst op: 12 april 2013 door Arkadi De Proft in Hardware
Tags:, , ,

DSC_0330

Vorige maand gebeurde het onherroepelijke: mijn vertrouwde headset de Logitech G35 begaf het en een volledig deel brak af, specifiek gezegd de linkerschelp waar tevens de microfoon op bevestigd zit. Hartbrekende praktijken. Daar zat ik dan, met ongelofelijk veel zin om even te gamen. Niet zo erg dacht ik, ik kan ook met mijn gewone oortjes die bij mijn smartphone zaten gamen. En dan pas besef je wat voor een waarde ‘geluid’ heeft in een spel. Wat de meerwaarde is van surround geluid, maar ook van Hi-Fi. Ik had al snel door dat de situatie moest veranderen en wel snel, dus besloot ik me een nieuwe headset aan te schaffen en zelfs iets duurder te gaan. De Sennheiser PC360 was daarom een zeer logische keuze in mijn ogen. En zo geschiedde. Hoe bevalt deze prachtige headset tot nu toe?

Er zijn verschillende redenen waarom ik voor de Sennheiser PC360 gekozen heb. Zo heb ik reviews gelezen, naar video’s gekeken maar bovendien zag hij er best stevig uit. Ook had ik gelezen dat de microfoon van uitstekende kwaliteit is en dat professionele gamers de headset gebruiken om hun vijanden perfect weten te vinden. Dat klonk allemaal zeer aantrekkelijk en ik had er het geld best wel voor over. Want een beetje gamer wil natuurlijk verloren kunnen raken in een spelwereld, met alle mooie geluiden om zich heen. In surround dan welteverstaan. Van de grootste explosies, tot het gefladder van een vlinder. Je wilt alles meemaken, ieder detail in je kunnen opnemen.

De headset is vandaag dan aangekomen – want online bestellen is altijd goedkoper – en wat ben ik blij met mijn aankoop… Buiten het sublieme geluid dat deze headset produceert, zorgen de toch zeer zachte kussentjes er tevens voor dat het apparaat perfect op je hoofd zit en geen pijn moet lijden als je een lange gamesessie in zou plannen.

Ook werkt deze headset met een zogenaamd open-ear-design, wat eigenlijk wil zeggen dat er een constante verluchting plaatsvindt. Dat wil zeggen dat er nooit te veel druk op je oren komt te staan en dat het ook nooit vervelend gaat aanvoelen. Er is wel een keerzijde van de medaille, want jij kan het omgevingsgeluid veel beter horen en jouw omgeving kan ook meegenieten van jouw game-geluiden. Maar wat een kwaliteit, iets waar Sennheiser dan ook om bekend staat. Ja, als je een iets duurdere headset aanschaft, besef je pas waarvoor je betaalt. Het is nu al veel meer dan een leuke gimmick; het biedt een echte meerwaarde voor mijn game-ervaringen.

Geef een reactie

