Transistor is de nieuwe game van de makers van Bastion en het ziet er ongelofelijk goed uit

Geplaatst op: 19 maart 2013 door Erik Dekker in Nieuws
Tags:, , , , ,

Transistor

Als je het mij vraagt is de role-playing indiegame Bastion één van de mooiste gamecreaties van de afgelopen jaren. Echt waar. Een kunstwerk op zich waarin je heel gemakkelijk jezelf kunt verliezen door de werkelijk fantastische soundtrack en likkebaardend fijne sfeer. Niet voor niets was ik zo lovend in mijn review van Bastion (heb je die game nog niet gespeeld, ga dat dan snel doen!). En wat gaat er dan door je heen als ontwikkelaar Supergiant Games, de studio achter Bastion, een nieuwe game aankondigt? Dan word je enthousiast. Dolenthousiast. Ik tenminste wel.

Transistor is de naam van Supergiant Games’ nieuwste creatie. In de trailer, die je hieronder kunt aanschouwen, zie je de eerste beelden van de deze sci-fi RPG. Wat gebeurt er precies? Nou, wanneer de belangrijkste stemmen in de stad Cloudbank langzaam dreigen te verdwijnen, is het aan de roodharige babe Red de taak om daar verandering in te brengen. Met een gigantisch zwaard gaat ze op pad en overwint ze vele gevaren. Klinkt simpel van opzet, maar we hebben nog lang niet alles gezien van wat Transistor te bieden heeft.

Wat opvalt is dat de gameplay, afgaande van de trailerbeelden, erg sterk lijkt op die van Bastion – niet dat dat slecht is. Sterker nog, de formule van Bastion smaakte naar meer en ik denk dat het slim is dat Supergiant Games daarop verder bouwt.

Oh en de muziek. Die oorstrelende tonen zijn in de trailer van Transistor weer terug met muziek van Ashley Barret, de vrouw die ook verantwoordelijk was voor dit kippenvel bezorgende nummer dat in Bastion voorbij kwam.

Ik ga Transistor in ieder geval scherp in de gaten houden.

reacties
  1. ertheadius zegt:

    Oh my god, MUST HAVE… Bastion heb ik grijs gespeeld.

    Toch ben ik wel benieuwd. Want Bastion had ook een lucky shot van Supergiant Games kunnen zijn. Je weet wel: een eendagsvlieg. Als de studio ook met Transistor een pareltje neerzet, dan weet ik wel zeker dat ze de wereld aankunnen. Goede hoop voor deze game, afgaande van de trailer.😀

Geef een reactie

