Verlies jezelf in nieuwe footage van mobiele Grand Theft Auto: Vice City make-over

Geplaatst op: 29 november 2012 door Erik Dekker in Nieuws, Verhalen
Tags:, , , , , , , , , , ,

Ik kan me mijn trillende handen nog herinneren toen ik Grand Theft Auto: Vice City in 2002 in mijn handen hield, klaar om gescand te worden op de toonbank bij mijn plaatselijke Intertoys. Een traan van geluk als jonge koter die een blik verraadde alsof hij zojuist een rondleiding door de beroemde chocoladefabriek van Willy Wonka had gekregen. Alleen zou ik een klein half uur later op mijn beeldscherm een koudbloedige gangster uithangen die zichzelf zou ophijsen naar de top. Dat gevoel kunnen gamers wederom ervaren met de mobiele versie van Grand Theft Auto: Vice City, ditmaal met een zwaar verbeterd grafisch jasje. Oh joy!

Grand Theft Auto: Vice City bestaat tien jaar en dat moet natuurlijk gevierd worden. GTA III kreeg al eerder een soortgelijke behandeling, maar velen – waaronder ik – beschouwen Vice City als één van de beste delen uit de reeks. De sfeer die in het zonovergoten Miami hangt is namelijk om van te smullen. De ijzersterke soundtrack waar de game mee gepaard ging heeft mij ook nog jaren bijgestaan. Sterker nog, ik ben er min of meer mee opgegroeid. De nostalgische factor is absurd hoog te noemen, aangezien ik nog dagelijks vol enthousiasme aan mijn vrienden vertel hoe gaaf dat spel was.

Logisch dus dat ik mijn jeugd wil herbeleven op mijn iPhone. Want ja, GTA: Vice City 10th Anniversary Edition komt uit voor de mobiele telefoon. Een simpele port? Hell no. De game ziet er gelikter uit dan ooit, vanwege een flinke grafische update die Rockstar de game heeft gegeven.

Terugkijkend op de originele trailer, die je hieronder kunt aanschouwen, krijg ik bijna tranen in mijn ogen van de slechte graphics die ik in 2002 voor mij kreeg. Is nostalgie nou echt zo’n sterk wapen?


De originele trailer van Grand Theft Auto: Vice City uit 2002


De trailer van Grand Theft Auto: Vice City 10th anniversary

Geef een reactie

