Een bitterzoete symfonie genaamd Harley Quinn’s Revenge

Geplaatst op: 19 september 2012 door Tjeerd Knobbe in Verhalen
Tags:, , , , , , , , , ,

Het was alweer even geleden dat ik de wondere wereld van Batman was ingedoken. De laatste keer speelde ik Batman’s nieuwe misavonturen in Arkham City op de ‘Hard’ moeilijkheidsgraad uit en ik kan je verzekeren dat dat zeker een uitdaging was. Ontelbare keren heb ik de controller, in mijn gedachten, weg willen gooien. Mooie tijden! Maar het was tijd voor iets nieuws..

Het begon namelijk weer te kriebelen en ik wist dat het tijd was voor een uitbreiding waar ik mijn vingers van af kon likken: ‘Harley Quinn’s Revenge. Quinn is dat ene gestoorde wijf die het het leven van Batman knap lastig maakt door de games heen. Ze is ook tevens de grote liefde van The Joker (briljant ingesproken door Mark Hamil!). De uitbreiding gaat verder waar het verhaal uit de game is geëindigd. Het loopt allemaal niet zo goed af voor de beste Joker en Quinn is uit op wraak. Wat een bloeddorstige tante! Dit concept zorgt er ook voor dat Harley Quinn’s Revenge net even anders loopt dan je gewend bent. Voor de verandering speel je namelijk een groot deel van dit vervolg met Batman’s sidekick Robin. Hij was al speelbaar in de combat maps maar met dit uitbreidingspakket(je) is het nog een stuk leuker om in zijn voetsporen te treden.

Waarom dan? Nou, dit keer is het onze held in kwestie die zich in de problemen heeft genesteld. Het komt erop neer dat Batman gevangen wordt genomen en natuurlijk moet je hem bevrijden. Het is Batman! Gotham City’s laatste baken in de duisternis. Zonder hem gaat de hele stad naar de hel. Batman’s worsteling is een erg aangename twist in het verhaal die mij triggerde het verhaal uit te spelen. En wie is het meest geschikt om Batman uit de klauwen van het kwaad te halen? Juist, onder andere met zijn trouwe side-kick Robin. De man heeft een aantal toffe speeltjes tot zijn beschikking, maar het overgrote, beperkte, gedeelte van je inventaris is een kopie van Batman’s uitrusting. Een van de unieke dingen is een stok waarmee je de slechteriken in elkaar kunt meppen. Dit wapen kan zich ook nog transformeren tot een schild waarmee je vijanden mee omduwt of omgevingselementen mee kan afweren. Tof! Die Robin hoeft met zijn soepele vechttechnieken absoluut niet onder te doen voor zijn grote inspiratie.

Het is allemaal leuk en aardig zo’n toevoeging maar dan verwacht je wel dat je een beetje waar krijgt voor je geld, toch? Harley Quinn’s Revenge heeft mij 800 Microsoft Points gekost. Voor die prijs hoop ik een aantal uren kwalitatief hoogstaande content te mogen krijgen, maar ik ben helaas van mening dat er te weinig moeite in is gestoken om dit als een waardige toevoeging te benoemen. Als je fan was van de Batman games dan voelt het bijna als een verplichting om zelfs ook DLC met verhaal toe te voegen aan je arsenaal. Veel herhaling en een beetje verlenging was niet helemaal genoeg voor me. Lichtelijk teleurgesteld maar wel voldoende plezier aan beleefd. Nu hopen dat ontwikkelaar Rocksteady mij de volgende keer helemaal omver zal kunnen blazen met een nieuwe plottwist waar je ‘U’ tegen zegt. Of bats het weer zo moeilijk gaat krijgen, is een tweede. Maar ik sla hem er wel doorheen, daar kun je van op aan.

reacties
  1. Magnum Opus zegt:

    Mooi stukje en leuk om een nieuwe schrijver bij Gamegasm te zien🙂 Moet Arkham City eerst nog afmaken voordat ik aan de DLC begin. Stiekem toch wel benieuwd naar deze.

Geef een reactie

