Wat als je zombies met magie combineert? Dan krijg je Project Hell

Geplaatst op: 27 augustus 2012 door Erik Dekker in Verhalen
Tags:, , ,

Ik houd van games waarin je talloze zombies moet afknallen. Games worden in mijn boek altijd beter als er zombies in zitten. Weet je waar ik ook warm van kan lopen? Van magie. Magische spreuken die je afvuurt tegen monsters en ander gespuis in een magische wereld waarin er ongetwijfeld wel weer een of andere prinses gered moet worden uit de klauwen van een corrupte trol. Twee uiteenlopende zaken. Maar wat als je het beste uit beide werelden samen laat komen? Dan krijg je Project Hell.

Project Hell is ooit begonnen als een bizarre wapenmod voor de onlangs uitgekomen zombiegame Dead Island. De mod zorgde in de studio bij ontwikkelaar Techland voor een hoop fronsende wenkbrauwen, want zombies en magie…dat is toch helemaal niet logisch? In een game kan alles, moet je maar denken.

Marcin Kruczkiewicz, ontwikkelaar bij Techland, vertelt over zijn creatieve nieuwe project:

“Dit is het bewijs dat het onthoofden en ontleden van monsters die bevroren zijn door de magische spreuken van de speler, met tweehandige zwaarden, ongelofelijk bruut en verslavend kan zijn.”

Al kort daarna waren de mannen en vrouwen bij Techland overtuigd en wist de mod een overweldigende indruk achter te laten. De ontwikkelaar zette vervolgens een klein team in om een prototype te ontwikkelen. Het resultaat is codenaam ‘Project Hell’. Project Hell is een hack & slash titel in een duistere fantasiewereld waarin alles fout is gegaan. Niks geen tropische stranden, maar enge moerassen en gure wouden die een hoop nare gevaren zullen huisvesten.

Ons doel is om een game te maken die iedereen leuk zal vinden, dus verwacht geen eenhoorns en feeën – we hebben meer behoefte aan grote horden aan ondood gespuis die enkel rondlopen om hun meester af te slachten in een bloederig baasgevecht. Om dat te kunnen verwezenlijken, zullen we onze ervaring uit onze ontwikkelperiode van Dead Island gebruiken en daarnaast een verbeterde technologie toepassen.”

Klinkt veelbelovend. Sterker nog, ik krijg meteen zin om vuurballen op zombies af te vuren en een laatste stand te maken in een spookachtig huis in een bos, terwijl de demonen van de hel langzaam dichterbij mijn locatie beginnen te komen. De horror begint, kippenvel ontstaat over mijn bezwete rug en het de spanning is om te snijden. Mijn zwaard is echter scherp geslepen en ik voel de magische krachten door mijn steeds zwakker wordende lichaam heen gaan. Het gaat erom hangen.

De eerste twee screens van Project Hell kun je hieronder alvast aanschouwen. Ja, deze game kan wat mij betreft niet snel genoeg realiteit gemaakt worden. Bring it, Techland!

Geef een reactie

