BioShock Infinite uitgesteld naar februari 2013, maakt ruimte vrij voor GTA V

Geplaatst op: 9 mei 2012 door Erik Dekker in Nieuws
Tags:, , , ,

Slecht nieuws voor BioShock fans. Ik heb namelijk vandaag vernomen dat de game niet meer aankomende 19 oktober in de winkelrekken zal belanden, maar in februari 2013. Vier maanden vertraging, dus. Een smet op deze anders perfecte dag. Maar zou hier meer achter zitten? Ik denk het wel!

Ken Levine, creative director van ontwikkelaar Irrational Games, zegt deze extra tijd te willen benutten om van BioShock Infinite de beste BioShock game ooit te maken:

“When we announced the release date of BioShock Infinite in March, we felt pretty good about the timing. Since then, we’ve uncovered opportunities to make Infinite into something even more extraordinary. Therefore, to give our talented team the time they need to deliver the best Infinite possible, we’ve decided to move the game’s release to February.”

Duidelijke taal van Levine. Wat echter opvalt is dat er in de CV en LinkedIn pagina van Rockstar medewerker Alexander o’Dwyer stond dat Grand Theft Auto V in oktober zou belanden. Ik zeg ‘stond’ want het is er nu weer afgehaald. Verdacht, huh? Zowel die game als BioShock Infinite wordt uitgegeven door 2K Games. Zou dit een stille hint zijn dat we de vijfde GTA dan toch in die maand mogen zien verschijnen? De uitgever staat er namelijk om bekend haar titels het liefst over het jaar uit te spreiden.

Aan de andere kant weet ik het niet…Er is tot nu toe maar bar weinig van GTA V laten zien, op die likkebaardend mooie trailer na dan. Rockstar heeft verder ook nog helemaal geen releasedatum vrijgegeven, dus het blijft nog even afwachten. Mijn gok? De dag voor de E3 van dit jaar. Rockstar is namelijk een ontwikkelaar die zijn gezicht niet op die show laat zien. Een stukje ego misschien. Maar het bedrijf maakt ook games die geen media-aandacht nodig hebben.

Dus denk even met mij mee. Stel dat Rockstar de dag voor de Microsoft conferentie met een officiële aankondiging komt van de Grand Theft Auto V releasedatum, met misschien een nieuwe trailer en net zulk nieuwe info, dan zou iedereen praten over die aankondiging als de E3 begint. Dit zou de spotlichten van Microsoft en Sony aanzienlijk dempen. Niet dat de ontwikkelaar hier heel erg veel aan zou hebben, maar het zou wel de ultieme manier zijn om je game te promoten.

Het blijft dus even afwachten. Sowieso kunnen we pas op 26 februari volgend jaar de bizar mooie en angstaanjagende luchtstad Columbia betreden en de bloedmooie Elizabeth begeleiden door de vele gevaren die ons te wachten staan. Het wordt een helse trip, maar ongetwijfeld eentje om niet te vergeten. Als Irrational die tijd extra besteed, dan heb ik hier vrede mee. Kwaliteit boven alles, zullen we maar zeggen.

Volg mij op Twitter

reacties
  1. Magnum Opus zegt:

    Zou me helemaal niets verbazen als dat waar was. En toch ook weer wel. We hebben tot nu toe maar weinig tot niets van GTA V gehoord. Waarom zou de game dan over een klein half jaar al uitkomen? Het zit me niet helemaal lekker eigenlijk. Maar aan de andere kant heeft Rockstar me al eens vaker flink verrast. Ben benieuwd! E3 is er gelukkig al bijna dus dat scheelt.

Geef een reactie

