Bethesda onthult vandaag de eerste Skyrim DLC

Geplaatst op: 1 mei 2012 door Erik Dekker in Nieuws
Tags:, ,

Het heeft even mogen duren, maar ontwikkelaar Bethesda gaat dan toch eindelijk de eerste info voor de eerste uitbreiding voor The Elder Scrolls V: Skyrim vrijgeven. Een intens gevoel van opwinding gaat er op dit moment door me heen; alsof er een last van me afvalt. Het hoort eigenlijk niet, maar je kunt je gevoelens nu eenmaal niet altijd verbergen.

UPDATE: Bethesda heeft de eerste uitbreiding zojuist officieel aangekondigd. Je kunt alles hier terugvinden.

Op het officiële Twitter account van The Elder Scrolls, zegt ontwikkelaar Bethesda het volgende:

“Be on the lookout for the first DLC info tomorrow.”

Duidelijk. Niets meer niets minder, vandaag krijgen we de eerste lading info. Hoeveel en hoelaat, dat durf ik nu nog niet te zeggen. Maar het komt er.

Skyrim heeft zich in korte tijd verweven tot één van de beste role-playing games die ik ooit heb gespeeld. De sfeer, de interactie met personages en het gevaar dat achter ieder bosje kan kruipen, zorgt voor een zeer intense ervaring. Een ervaring, waarbij je weet dat er ook een beloning op je staat te wachten. Weer een klein stukje land van het continent verkend en voor je het weet bevind je je weer in een twee uur-durende dungeon die volgepropt zit met de nodige dodelijke obstakels en schatkamers. Het zijn zaken die van Skyrim een onvergetelijke ervaring maken.

Maar iedere game kent zo zijn speelduur en voor sommige gamers is die speelduur nu al op zijn eind aan het raken. Downloadbare content is dan een goede uitkomst. Ikzelf ben ook erg benieuwd waar Todd Howard en zijn team nu mee zullen komen.

Keren we terug naar Morrowind, zoals ik dat een tijdje geleden beschreef in een verhaal? Er zijn namelijk verschillende punten in Skyrim waar de weg zomaar bij ophoudt, waaronder één die naar het gebied uit The Elder Scrolls III leidt. Of zullen we een trip maken naar de hete woestijnen van het Khajit thuisland Elsweyr? Of de mysterieuze, maar intrigerende bossen van Valenwood, waar de Dark Elves hun oorsprong vinden? Het zijn speculaties waar we vandaag definitief een antwoord op gaan krijgen.

Sowieso heeft Bethesda aangegeven minder uitbreidingen te willen maken dan in Fallout, maar de grootte van de DLC moet je helemaal weg gaan blazen zo goed dat het is. Veelbelovende berichten, maar ik zie het liever aan met eigen ogen.

Het wachten is bijna over. Wanneer ik meer weet, zal ik het uiteraard meteen met je delen, hier op het blog. Dat mijn Dovahkiin klaar is voor een nieuw avontuur, dat staat vast.

Volg mij op Twitter

Geef een reactie

