Waan je als een echte piraat in Risen 2

Geplaatst op: 30 april 2012 door Arkadi De Proft in Nieuws
Tags:, , , , , , , ,

Ahoy maatjes! Ik droomde er als kleine jongen altijd al van om een echte piraat te zijn. Je weinig wassen, hard brood eten, … maar natuurlijk ook schatten jagen en mooie vrouwen versieren. Daar draait het ook allemaal om in Risen 2, het vervolg op Risen. Van een evolutie gesproken. Waar je in het eerste deel nog tegen titanen moest vechten beland je nu in de harde wereld van piraten, boten en de kraken. Het spel is dan wel al een paar dagen uit, ik zit nog steeds tevergeefs te wachten op mijn schat: de collector’s edition.

Die editie komt namelijk een paar dagen later al wil ik gerust wachten voor de content die erin zit. Er zit namelijk een echte piratenvlag in, een amulet, een behind-the-scenes DVD, een soundtrack CD, een dubbelzijdige poster,  art en stickers. Genoeg zaken dus om me even zoet te houden, want natuurlijk zit het spel er zelf ook bij. Er wordt al veel afgeklaagd van slechte optimalisatie, slechte besturing al kan me dat weinig geven. Ik weet wat ik moet verwachten en dit spel is nu eenmaal één van de moeilijkere in zijn genre, zeker qua quests. Geen uitroepteken of richtingaanwijzer, je zal het moeten doen met wat je hoort van de lokale bevolking. Zulke zaken hebben me overtuigd van dit spel en voegen alleen maar toe aan de immersie. Want dat is ook een sterk punt, de hele wereld die zo mooi in kaart is gebracht. Moest jij ook de ‘crew’ willen vervoegen en de zeeën bevaren dan kan dit voor €44 euro. Wil jij ook een echte schat in huis dan betaal je hier €70 euro voor. Let wel op, dit is enkel voor PC-gebruikers. Console-gamers zullen nog even moeten wachten, want die versies komen -in tegenstelling tot met vele andere games- later. Het lijkt erop dat ze de PC dus goed ondersteunen, iets wat ik alleen maar kan toejuichen. Dan sluit ik nog even af met een mooie afbeelding van de Collector’s Edition en een goed klinkende Yarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Geef een reactie

