Fysiek en mentaal aan het voorbereiden op het aankomende Guild Wars 2 bèta weekend

Geplaatst op: 26 april 2012 door Erik Dekker in Verhalen
Tags:, , , , , , , , , , , , , , , ,

Het is geen geheim dat ik en collega blogger Arkadi beiden erg lyrisch zijn over ontwikkelaar ArenaNet’s nieuwste titel, genaamd Guild Wars 2. Tot ons grote genoegen hebben we het vorige bèta weekend mogen trotseren. Ook ditmaal krijgen we toegang om de wondere wereld van Tyria te betreden. Hoe gaan we te werk?

In Arkadi’s preview zei hij onder andere de volgende lovende woorden:

“Ook al heb ik mijn bevindingen moeten baseren op een bèta, toch kan ik al veilig zeggen dat Guild Wars 2 een steengoede MMO zal worden die veel mensen zal kunnen verrassen en een spelwereld biedt waar je je rustig vele honderden uren in kunt onderdompelen. Wat een content zeg. Adembenemend. Guild Wars 2 wordt zonder twijfel de zwanenzang van ArenaNet en een game die een onuitwisbare indruk zal achterlaten in het genre.”

Dat zijn hoge verwachtingen die ArenaNet heeft waar te maken. Maar net zoals Arkadi, twijfel ik niet aan het kunnen van deze studio. Het origineel zat zo verdomd sterk in elkaar, dat ik daar als volwassen man bijna tranen in mijn ogen van krijg. Voor een CORPG deed die game zoveel goed. De sfeer, de content en de aanmoediging tot samenwerking leidde ertoe dat ik hele warme gevoelens heb overgehouden aan Guild Wars 1. Ik hoop met heel mijn hart dat het vervolg eenzelfde indruk zal achterlaten. De bèta heeft mij onlangs al erg weten te bekoren, maar het is moeilijk om de bijna tijdloze ervaring van het origineel, en tevens mijn eerste MMO-onderdompeling, te evenaren.

Rest de vraag welk personage ik in het bèta weekend zal aanmaken. Wordt het een ‘Charr Engineer’? Of misschien een ‘Human Guardian’? De vorige keer ging ik al aan de slag met een ‘Charr Necromancer’ en een ‘Norn Elementalist’ (een verdomd sterke klasse, overigens). Het zijn twee personages die aan de slag konden gaan met een wijd arsenaal aan dodelijke spreuken. Wat mij opviel is dat beide spellcasters compleet uniek aanvoelden, aangezien de ‘Warlock’ en de ‘Mage’ in World of Warcraft nagenoeg eenzelfde indruk achterlieten. Props voor ArenaNet op dat gebied dus.

Dit weekend wil ik het over een andere boeg gooien. Daarom spreekt de Charr Engineer mij wel aan. Niet alleen heb ik met hem de schwüng al even mogen krijgen op de Gamescom vorig jaar, maar zijn ze qua creativiteit een absolute must om te proberen. Ik bedoel: guns, guns en nog eens guns, gecombineerd met dodelijke gifcombinaties. Dat is een winnende opstelling als je het mij vraagt. Maar eens zien hoe mijn Engineer het voor meerdere uren uit gaat houden, wanneer ik hem onderwerp aan talloze quests en talloze massa’s monsters die in onze weg staan.

Ik ben benieuwd hoe Arkadi’s personage eruit gaat zien. Dat wij een vrij onmogelijke gevechtsrelatie met elkaar zullen moeten opbouwen om dit weekend door te komen, dat staat vast.

Volg mij op Twitter

Geef een reactie

