UPDATE: Nieuwe Skyrim expansie laat je de ruimte in schieten

Geplaatst op: 1 april 2012 door Arkadi De Proft in Nieuws
Tags:, , , , ,

Een paar dagen geleden kregen we van ontwikkelaar Bethesda veelbelovend nieuws te horen dat er binnenkort wat meer informatie vrij zou komen in verband met de uitbreiding die volgen op The Elder Scrolls V: Skyrim het nieuwste deel in de The Elder Scrolls reeks. En blijkbaar houdt het bedrijf zich aan zijn belofte, want we krijgen direct een uitgebreid zicht op wat we mogen verwachten en het ziet er naar uit dat we eindelijk weer eens een echte expansie krijgen die de moeite waard is.

Wat wel wat raar aanvoelt, is dat de tijdsperiode in de eerste Skyrim uitbreiding volledig veranderd is. Vergevorderd zelfs. Dit komt doordat er een portaal (gelijkwaardig aan de portalen uit The Elder Scrolls IV: Oblivion in de wereld neergestort is, in het water van het meer ‘Lake Honrich’ om precies te zijn. Als je door dit portaal zou gaan dan wordt je zomaar even 2000 jaar de toekomst in gestuurd waardoor de hele wereld van zicht verandert. Weg zijn de houten huisjes en het mooie natuurlandschap. Nu zijn het allemaal ijzeren, moderne constructies met overal reclameborden. Dit zorgt voor een indrukwekkende verandering in de gameplay en de speelbeleving op zich, want nu zal je geen wilde dieren meer vinden maar wel prototypes van robots die om de één of andere reden in de wildernis zijn geraakt en dat is ook meteen waar het verhaal op inpikt. Je moet de wereld namelijk bevrijden van de zogenaamde ‘Dr. Washmer’ die zich specialiseerde in het ontwikkelen van robots maar deze gebruikt voor een slecht doel. Dit doet hij door bij de robots extreem agressieve ideeën te implanteren en zo terroriseert hij de mensen. Wie niet betaalt, krijgt een flink pak slaag. Wie wel over de brug komt, wordt met rust gelaten. De bastaarden! Daar moeten we wat aan doen. En jij bent natuurlijk diegene wie de wereld van dit onheil moet bevrijden.

Naast al deze vernieuwingen zijn er natuurlijk ook nieuwe personages en daarnaast ook vooral nieuwe wapens. Gelukkig krijg je de beschikking over verschillende nieuwe futuristische wapens zoals laser guns, die dodelijke stralen afschieten naargelang het soort munitie je gebruikt. Zwaarden worden minder gebruikt maar er zijn wel nog altijd messen die opgewarmd worden door middel van een kleine laser die je kunt gebruiken voor als je ondergronds in riolen moet kruipen of voor als je voor de stille aanpak wilt gaan. Zoveel verschillende opties..Precies zoals we dat van Bethesda gewend zijn. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat zwaarden helemaal uit den boze zijn, alleen worden ze net zoals de messen opgewarmd en kun je ze enkel gebruiken tegen de zwaardere robots die zelf ook voor een wat directere aanpak gaan. Dit zorgt dan natuurlijk wel voor een tactische benadering in de gameplay. Ook paarden zijn volledig weggeveegd, want nu heb je zwevende motoren waarmee je de vlakten kunt verkennen. Deze zouden een pak sneller gaan dan de paarden vroeger, wat ook wel nodig is.

Volgens Bethesda kun je het nieuwe gebied in de opkomende expansie betreden vanaf je in het spel zelf level twintig hebt bereikt. Indien je ongeduldig bent en al eerder een rit naar de toekomst wil maken, dan zal de kans zeer hoog zijn dat je direct door een robot een kopje kleiner wordt gemaakt. Wat er nu precies zal gebeuren met de voorwerpen die je al hebt is niet volledig duidelijk. Ze hinten wel  naar een bepaald systeem, namelijk dat vanaf het moment dat je door het portaal loopt en weggeflitst wordt, al de voorwerpen die je met je meedraagt zullen geconverteerd worden naar voorwerpen die gelijkwaardig zijn, maar dan meer passen in de futuristische setting. Dit zou ook omgekeerd zo zijn. Hieruit kunnen we alleen maar besluiten dat Bethesda een verrassende aanpak heeft gekozen, maar we kunnen niet wachten tot wij zelf voet mogen zetten in het Skyrim van de toekomst.

Update: Blijkbaar is dit niet het enige wat nieuw zou zijn, want blijkbaar wou Bethesda zich nog eens extra focussen op de dungeons in het spel. En dat doet het op een verrassende manier. Als je zo’n dungeon zou binnen gaan dan moet je niet door een ingang van een grot kruipen, maar zet je jezelf in een buis. Wanneer je dan op de lanceer-knop drukt dan schiet het ding zichzelf af naar de sterren toe. Hierdoor kom je terecht op verscheidene kleine planeten waar je allerlei gespuis kan vermoorden en waar er speciale soorten materiaal te mijnen valt (met natuurlijk een automatisch mijn-toestel dat werkt met lasers) waarvan je een harnas kan maken dat resistent is tegen bepaalde soorten laserstralen. Zo zijn er verschillende planeten waarop telkens nieuwe aliens en materialen te vinden valt. Elke planeet zou trouwens onwillekeurig gegenereerd worden waardoor je nooit twee keer dezelfde planeet zal bezoeken. Wanneer je dan alles geplunderd hebt dan kan je terug op weg naar Skyrim gaan en profiteren van de opbrengst van het hard verrichtte werk!

reacties
  1. hey hey welke dag is het vandaag???

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s