Fijn nieuws: Bètatoegang Guild Wars 2 in de broekzak

Geplaatst op: 20 maart 2012 door Erik Dekker in Verhalen
Tags:, , ,

Dit weekend zat ik voor een city trip in Londen. Ongelofelijk mooi en uniek; wat een bruisende stad. Nog nagenietend van deze reis, zag ik vanochtend dat ik perstoegang heb gekregen tot de bèta van Guild Wars 2. Als dat geen mooie afsluiter is, dan weet ik het ook niet meer.

De originele Guild Wars was mijn allereerste MMO (of in dit geval coöperative online role-playing game). Nee, geen World of Warcraft, maar Guild Wars. Zo. Dat is de wereld uit. Je kunt je dus hopelijk wel voorstellen wat mijn verwachtingswaarde is voor deeltje 2. Al sinds de aankondiging en de eerste afbeeldingen plus trailers, heb ik mijn na moeten kijken, vanwege de lange tijden die ik naar het beeldscherm staarde. Geen goede zaken voor de gezondheid, maar het zegt wel iets over de game die er aan zit te komen.  Guild Wars 2, yay!

Een kolossale open wereld, die gepaard gaat met een gros aan unieke rassen in interessante omgevingen, staat centraal in deze game. Ik heb Guild Wars 2 op de Gamescom vorig jaar al even mogen spelen, maar daarna verlangde ik alleen maar naar meer. In die sessie mocht ik het in een zogenaamde ‘Battleground’ opnemen tegen andere spelers met mijn ‘Charr Engineer’, een uit de kluiten gewassen beest die toevallig bedreven is in de technische aspecten van het leven. Een unieke combinatie en dat heb ik gemerkt in de totale vernietiging die ik uitdeelde op het slagveld. Tof.

Guild Wars 2 volgt een traditionele aanpak van het MMO zijnde: knoppen drukken voor de beoogde aanvallen en quests voltooien op de verschillende gebieden in de wereld. Maar de sfeer die de game uitstraalt laat jou dit concept spontaan vergeten. Sterker nog, het zal mij verbazen als de game niet met een groot aantal features aankomt zetten waar je je vingers bij van af gaat likken.

Een feature heb ik al mogen aanschouwen en dat is de groteske onderwaterwereld die de game rijk is. Gelukkig kun je een zuurstofmasker kopen zodat je oneindig lang kunt rondsnuffelen naar verloren schatten. En die zul je geheid vinden, aangezien ik heb vernomen dat er heuse onderwatersteden verborgen zitten. Als dat niet awesome is, dan weet ik het ook niet meer.

Het zijn slechts kleine voorbeelden van het geheel dat Guild Wars 2 heet. Meer wil ik er nu ook absoluut nog niet over kwijt, aangezien de watertandende sfeer geleidelijk aan moet worden gebracht. Binnenkort ga ik je alles vertellen over mijn epische ervaringen in de bèta van ontwikkelaar ArenaNet’s nieuwste troetelkindje. Het zal mij benieuwen of mijn onvergetelijke avonturen in Guild Wars kunnen worden overtreft in het vervolg. Een taak die niet makkelijk wordt, gezien de ervaringen die ik met der jaren heb beleefd. Maar ik heb absoluut goede moed.

Nu komen de dilemma’s over welk personage ik ga kiezen. Een keuze die nooit makkelijk is. Help mij en je zult rijkelijk beloond worden met zoveel liefdevolle en ferme handdrukken als je maar wensen kunt.

Geef een reactie

