Mijn Borderlands 2 vlam is zojuist weer flink aangewakkerd

Geplaatst op: 26 februari 2012 door Erik Dekker in Verhalen

Gearbox’ bizarre cartooneske shooter Borderlands heb ik in 2009 met ontzettend veel plezier doorlopen. Een grote wereld die volgepropt zit met interessante vijanden en miljoenen ‘verschillende’ wapens om op te pakken. Een geslaagd experiment dat uit een gedachtespinsel als ‘Wat als we Diablo nou in shootervorm zouden kunnen maken?’ is gekomen. Tel daarbij op dat je Borderlands ook nog eens coöperatief kon spelen en je kunt je voorstellen dat ik die game al snel een warme plaats in mijn hart heb gegeven. En nu zit deeltje twee eraan te komen. Geweldig nieuws natuurlijk, maar wat kun je verwachten?

Borderlands 2 heb ik in de zomer vorig jaar als een van de eersten al hands-off speelsessie mogen aanschouwen op de Gamescom in Keulen. De preview kun je hier teruglezen. Meteen viel op dat Gearbox het cartooneske uiterlijk heeft behouden. Het ziet er echter naar uit dat het grafische jasje wat is opgekrikt, wat ertoe leidt dat Borderlands 2 nóg meer als een groot stripverhaal aanvoelt. Interessant om te zien dat de ontwikkelaar dit pad heeft gekozen, aangezien de originele Borderlands oorspronkelijk als een realistische game uit zou komen. Maar toegegeven, ben ik maar wat blij dat Gearbox voor een wat kleurrijkere aanpak heeft gekozen. Het zorgt er tevens voor dat de humor wat meer tot zijn recht komt. Deze wereld kent al genoeg serieuze shooters.

Dus je weet nu dat Borderlands vol zit met talloze vijanden, nog meer geweren en bizarre humor. Een geslaagde combinatie in mijn ogen. Het ziet er echter sterk naar uit dat deel twee in de reeks het origineel op alle fronten mogelijk gaat overtreffen. Uniekere wapens, meer uitgestrektere gebieden en zowaar eens variatie in de landschappen. De humor, als ik de hands-off sessie en de trailers mag geloven, is weer terug in optima forma en de frisse Borderlands formule weet lekker fris te blijven met de nodige tweaks en toevoegingen. Zo mag ik het graag zien. Gelukkig hebben we met Borderlands 2 niet te maken met slechts een update van het origineel die een jaar later uitkomt.

Wanneer je met Borderlands 2 aan de slag mag gaan? 21 september 2012. Tenminste, als ik de nieuwe trailer mag geloven die Gearbox onlangs heeft vrijgegeven. Met 96.5% meer Wub Wub, 87 gaziljoen meer wapens (dat wil ik zien!) en maar liefst duizend graden hetere temperaturen. Nu maar hopen dat Borderlands 2 niet de oorzaak gaat worden van de globale opwarming dan.

Rest voor mij alleen de vraag waarom ontwikkelaars tegenwoordig zo graag Dubstep gebruiken in hun trailers. Afgrijselijk. Maar goed, dat is een kwestie van smaak. Maar goed ik dwaal weer af van mijn lofzang over Borderlands. Kijk die trailer en je zult het met me eens moeten zijn dat dit een speciale shooter wordt om absoluut in de gaten te houden.

reacties
  1. Ertheadius zegt:

    Borderlaaaaaaands! Oh wat vond ik deze game GENIAAL! Vooral The Armory of General Knoxx (spel ik het goed)? Man wat een adembenemende DLC. Ontzettend moeilijk though. Maar zeker en vast een parel! Kan niet wachten op 2. Echt niet.

    • Erik Dekker zegt:

      Zeker leuke DLC. Ik moet Robot Revolution (die laatste) nog spelen. Maar Dr Ned’s Zombie Island vond ik ook zwaar geniaal.

Geef een reactie

