Is Crysis 3 in ontwikkeling?

Geplaatst op: 20 februari 2012 door Erik Dekker in Nieuws
Tags:, , ,

Crysis

Als ik uitgever Electronic Arts mag geloven, dan is Crysis 3 waarschijnlijk in de maak. Niet geheel onbedenkelijk, gezien het succes van de Crysis franchise. Maar er is nog geen bevestiging gegeven. Nee, in plaats daarvan moeten we het doen met hints. Een gezellig spelletje hints. Wie houdt daar nou niet van? Laat het discussiëren beginnen!

Wat voor hints, zul je je ongetwijfeld afvragen? Nou, Electronic Arts heeft onlangs een vacature geplaatst, waarin de uitgever op zoek is naar een video director die met ontwikkelaar Crytek moet samenwerken aan nieuwe ingame footage die moet worden geschoten. Daarnaast is kennis van de CryEngine een vereiste. Hmm. Crytek plus CryEngine plus Electronic Arts. Dat wordt samen een nieuwe Crysis, toch? Lijkt mij van wel.

Niettemin zullen we rustig moeten afwachten totdat Electronic Arts of Crytek dit nieuws bevestigt. Tot dan kunnen we gezellig discussiëren over de mogelijke komst van de game. Maar goed. Gezien Crysis 2 van maart tot juli vorig jaar maar liefst drie miljoen keer over de toonbank is gegaan, lijkt het mij niet minder dan logisch dat Crysis 3 een feit is.

Ik moet zelf beide Crysis games nog spelen. De multiplayer van Crysis 2 heb ik aardig veel gespeeld en dat smaakte naar meer. Al die speciale krachten zorgen toch voor een dynamische spelbeleving waar het verloop zelfs tot op het laatste moment spannend kan blijven. Tof. Toch maar een keer overwegen het origineel aan te schaffen op Xbox Live. Of zal ik de PC-versie halen? Mijn kast kan de game wel aan op ultra settings. Moeilijke keuze.

Een door Electronic Arts geplaatste vacature

Geef een reactie

