Dit moet de mooiste GoldenEye 64 mod zijn die ik ooit heb gezien

Geplaatst op: 18 februari 2012 door Erik Dekker in Verhalen
Tags:, , ,

Ben je, net zoals ik, een groot fan van de Nintendo 64 klassieker GoldenEye 64? Houd je van levensechte graphics? Dan zal dit artikel jou waarschijnlijk aanspreken. Vandaag kwam ik namelijk een ‘Let’s Play..’ video tegen van een ‘gemodificeerde versie’ van GoldenEye 64. Ongelofelijk hoe mooi die game er nu uitziet.

Oké, mag ik eerlijk zijn? Ik praat nu niet over een speelbare mod van GoldenEye 64, aangezien ik met ‘levensechte graphics‘ bedoel dat in de video gewoon echte mensen zitten. Geen pixels. Nu we dat uit de wereld hebben, is het alsnog een zware aanrader het filmpje even te bekijken. Helemaal als je, net zoals ik, een doorgewinterde GoldenEye speler bent. Ken je namelijk nog de intelligentie van Natalia, de dame die je op verschillende momenten moest zien te begeleiden naar andere plekken in bepaalde levels? Bijvoorbeeld om computers te kraken voor een nieuwe doorgang. Ja, weet je dat nog? Dan zul je ook nog weten dat ze op momenten simpel gezegd ongelofelijk dom kon zijn. Vaak genoeg liep ze bij mij rustig tussen grootse vuurgevechten rond, met dodelijke gevolgen. Daarnaast besefte ze soms niet hoe ze op de meest succesvolle manier door een deuropening zou kunnen lopen.

Ja Natalia, dat vereist natuurlijk een hoog IQ. Ik begrijp het wel, hoor.

Alle gekheid op een stokje, wist de speelduur van GoldenEye zich dermate uit te rekken door deze domme maar achteraf gezien hilarische acties van bondgenoot Natalia. Alles is vergeven en vergeten, maar de ‘speler’ in de video hieronder kan er duidelijk minder goed tegen dan ik. Oh de nostalgische gevoelens die weer naar boven komen..Tijd om mijn oude Nintendo 64 weer eens te zoeken en met vrienden los te gaan in een ouderwetse split-screen speelsessie. Gouden tijden.

reacties
  1. Ertheadius zegt:

    Wat een fantastische game was dat zeg. Revolutionair op de Nintendo 64. Ik weet die sneeuwmissie nog dat je sluipend met een silenced sniper moest rondlopen. God, kippenvel momentjes. Heb die missie tientallen keren uitgespeeld, gewoon omdat het kon. Tijdloze klassieker.

    • Erik Dekker zegt:

      Haha ja die missie ken ik nog wel. Een van mijn favo levels zelfs. Het is of die missie of die dat je in een Jungle moet zien te overleven tegen Xenia. Godgloeiende, wat was dat een adrenaline rush zeg.

      • Ertheadius zegt:

        Oh god ja, dat Xenia level. Pfoe. Maar goed dat je wat ruimte had daar want een lineair stukje zou mij dwingen dat level 50x over te doen denk ik :p

  2. Erik Dekker zegt:

    @Ertheadius: Ik gooide altijd een container vol met C4 op de paaltjes van die brug. Vervolgens lokte ik Xenia naar buiten. Toen ze achter mij aankwam over die brug en ze langs mijn val liep, liet ik alles ontploffen. Man, de game veranderde naar 1 framerate terwijl zij in duizend stukjes werd geblazen. Good times.

Geef een reactie

