Arkadi’s verloren Minecraft dagboek #2

Geplaatst op: 26 januari 2012 door Arkadi De Proft in Verhalen
Tags:, , , , , , , , ,

Beste lezer,

Blijkbaar ben ik ingedommeld in mijn zelf geconstrueerde harde bed, want toen ik wakker werd was het al dag. Gelukkig maar, want een klaarlichte dag staat voor mij gelijk aan veiligheid. Terwijl ik mijn moed wat meer bijeen aan het rapen ben, besef ik dat mijn lege maag begint te protesteren. Alleen weet ik niet hoe ik hier in godsnaam aan eten zal geraken… Ik besloot even mijn schuilplaats te verlaten en buiten naar een dier te zoeken dat ik  kan afslachten en koken boven een behaaglijk kampvuur.

Ik heb al een fornuis kunnen maken en kool is ook geen probleem, alleen zie ik nog geen dieren. Toen ik buitenkwam kreeg ik het plotseling benauwd en voelde ik ijskoude trillingen op mijn rug… Ik zag brandende zombies, skeletten en euzen spinnen! Terwijl ik mijn best moest doen om geen trauma’s te krijgen van deze angstaanjagende schepsels, besefte ik dat ik die maar beter niet kon gaan opeten. God moge weten wat voor nare ziekten er in een spin zouden zitten. Nee, de dieren schitterden door afwezigheid op het eiland… Ik zag echter wel veel schapen maar aangezien ik echt walg van schapenvlees kon ik deze gewoon niet slachten. Maar toch. Als het erop neerkomt om te moeten kiezen tussen mijn leven en die van een schaap, dan is de keuze snel gemaakt. Ik dacht verlekkerd terug aan de varkens die ik gisteren gezien had. Bijna had ik de moed opgegeven, maar na lang stappen kwam ik suikerriet tegen en… varkens! Eindelijk! Ik kon niet meer lopen want ik was echt uitgeput maar ik dacht maar aan één ding: eten alsof mijn leven ervan afhing. Letterlijk en figuurlijk.

Eindelijk eten!

Bij het laatste varken begaf de steen van mijn houweel het en was ik erop aangewezen een nieuwe te maken. Maar eerst vlug naar huis lopen en mijn rauwe vlees bakken. Halverwege stortte ik in elkaar en moest ik kreunend en kruipend naar mijn veilige onderkomen gaan, mijn laatste krachten bijeen sprokkelend om dat vlees te garen; mijn laatste redmiddel.Maar…waar was mijn huis? Door mijn honger was ik zo veel afgedwaald dat ik niet meer wist waar ik was. Direct voelde ik me eenzaam en verloren en ik begon bijna te wenen met de zoveelste tegenslag. Ik stond met moeite op en besloot op goed geluk in een willekeurige richting te gaan, de tegengestelde van waar ik de varkens had gevonden. Gelukkig vond ik het huis al snel terug door het houten dak dat ik gelegd had en begon met trillende handen direct al mijn vlees te bakken. Toen het klaar was nam ik direct een grote hap en… Ah, vlees had nog nooit zo lekker gesmaakt…De primitieve man in mij begint duidelijk naar boven te komen.

Na mijn honger volledig te hebben gestild had ik nog maar een paar stukken vlees over en besloot deze te houden voor later. Een naar voorval als zonet wilde ik niet meer meemaken. Met al die nare monsters om mij heen kan ik mezelf beter een beetje goed bewapenen. De keuze was daarom snel gemaakt om al het ijzererts dat ik had gevonden snel om te smelten tot een paar scherpe zwaarden. Door het harde werken vloog de tijd voorbij en voordat ik het wist was het al pikkedonker.

Zo donker zelfs dat ik al snel hele nare geluiden om mij heen begon te horen. ”De monsters zijn weer terug,” en een golf van koude gevoelens begonnen door mij heen te gaan. Tijd om die zenuwen wat sterker te maken en een grot te verkennen, ik moet namelijk ooit eens de horizon kunnen verbreden als ik een kans op overleven wil creëren. Ik ging de dichtstbijzijnde grot in en meteen zag ik iets…Het leek op een oude, ingestorte trap! Zouden hier andere overlevenden zijn op het eiland?! Er gingen verschillende emoties door mij heen en de klamme angst die ik eerst voelde, maakte plaats voor hoop en nieuwe energie voor tien. Hier moest ik meer van weten.

De oude ingestorte trap.

Ik besloot met goede moed verder te gaan, de weg goed verlichtend met mijn fakkel want de grot was pikkedonker. Toen mijn ogen eindelijk een beetje konden wennen aan de omgeving om mij heen, zag ik opeens iets groens voor mij lopen, gevolgd door gesis dat door merg en been ging en een harde ontploffing. Het werd meteen zwart voor de ogen..

~Arkadi

reacties
  1. angelica zegt:

    hoe maak je een schaap

    • Je kan tot nu toe nog geen schapen maken, tenzij je een egg (ei) gebruikt die je volgens mij nog niet kan krijgen zonder in creative mode te gaan (en het ei dus te spawnen.) Wat je wel kan doen is als je twee schapen ziet elke schaap wat wheat te geven zodat ze gaan paren en een klein schaapje krijgen dat opgroeit🙂

Geef een reactie

