Mijn eerste bloeddorstige group quest in The Old Republic

Geplaatst op: 13 januari 2012 door Erik Dekker in Verhalen
Tags:, , , , , , , , , , , , , ,

Een massively multiplayer online game speel je niet altijd solo. Nee, op bepaalde momenten ben je genoodzaakt de hulp in te roepen van andere heldhaftige krijgers. Star Wars: The Old Republic vormt op die regel geen uitzondering en barst van de quests waar je in je eentje dood zult gaan. En hard ook.

Daarom ben ik blij dat ik op een server zit die barst van de vriendelijke gezichten. Ik heb daarom doorgaans geen problemen in het vinden van een vriendelijke en behulpzame groep met spelers. Grappig eigenlijk, als je je bedenkt dat ik aan de ‘bad side’ zit, ofwel The Empire. Maar goed, alle ironie weggelaten, wil ik vandaag een video met je delen waarin mijn Sith Sorcerer het op de barre planeet Balmorra moet opnemen tegen massa’s aan elite vijanden die prima tegen een ferme stoot kunnen. Maar ze vormen geen problemen voor mij en mijn groep.

Tijdens deze quest neem ik de rol van de zogenaamde ‘CC’er’ op mij, of wel degene die crowd control hanteert. MMO kenners weten wat ik bedoel, maar ik zal het toch nog even uitleggen. Degene die aan crowd control doet, die isoleert bepaalde vijanden tijdelijk zodat de rest van de groep hun aandacht op andere opponenten kunnen richten. Met mijn ‘Whirlwind’ aanval kan ik voor een luttele dertig seconden iemand bevriezen, zodat hij of zij geen kant meer op kan. De keerzijde van de munt? Het gevolg dat de vijand zijn health bar weer zal bijvullen tijdens de Whirlwind. Een klein offer dat je moet maken, maar het heeft mijn leven al talloze keren gered.

In World of Warcraft was ik nooit zo van het crowd controllen. Geen idee waarom, ik vond het namelijk altijd wel spannend om te doen, misschien bang dat ik een fout zou maken. Gelukkig heb ik dat nog niet gedaan in The Old Republic, maarja fouten maken is menselijk. The Force schijnt het met mij eens te zijn.

Op het eind van de video zie je ook een conversatie die ik en mijn groep voer met een doodsbange vrouw die ons tegen probeert te houden. Ik wil haar helpen, want ik ben een zeldzame goedaardige Sith, maar mijn groep heeft duidelijk andere ethische plannen. Ik moet soms wel lachen over het gedrag van mijn teammaten, want tot nu toe ben ik de enige die de hulpbehoevende inwoners met liefde wil helpen. Laten we het erop houden dat het vaak leidt tot komische uitkomsten in groepsconversaties.

Binnenkort wil ik een Flashpoint walkthrough op video vastleggen, ofwel een kerker die je met vier man moet doorlopen. In deze Flashpoints volg je gezamenlijk een verhaal, terwijl je gaandeweg een hoop sterke vijanden dood moet zien te maken en hele sterke loot zult kunnen vinden. Spannende tijden, maar daar doen we het uiteindelijk voor. Glorie voor The Empire!

reacties
  1. Hiliosi zegt:

    Een flashpoint is ook maar met 4 mensen. dat heb ik ook al gedaan met mijn Jedi Consular Shadow.

    Ook al dacht ik eerst dat het 5 man zou zijn net als in WoW , maar dit bleek toch anders.
    Flashpoints zijn leuk om te doen. vooral omdat deze bosses meestal al wel tactics nodig hebben en niet alleen maar tank’n’spank zijn.

    Ik zal proberen mijn Bounty hunter ook op jou server door te levelen nu😉

Geef een reactie

