Ook kinderen kunnen goed vechten in Skyrim

Geplaatst op: 31 december 2011 door Erik Dekker in Verhalen

Wie dacht dat de wondere wereld van Skyrim enkel vol zou zitten met stoere, bebaarde grootmachten die goed overweg kunnen met een zwaard, schild en de nodige dodelijke spreuken, hebben het goed mis. Ook de tere kinderzieltjes weten hoe ze een flinke klap kunnen uitdelen. Natuurlijk, ieder mens kan vechten als hij dat wilt, maar wist je ook dat als kinderen in Skyrim samenwerken, ze een groep reuzen kunnen neerhalen, of zelfs een draak? Nee, dat wist je niet hé? Ook voor mij is het een (aangename) verrassing om hierachter te zijn gekomen.

Een mod voor de PC-versie van The Elder Scrolls V: Skyrim, geeft je de mogelijkheid om een geheel leger te leiden, bestaande uit een paar dozijn van klein kroost, die stevig in de schoenen staan. Waar ik in de game zelf tot nu toe enkel beledigingen of irritante snaaien naar mijn gezicht toegeworpen kreeg door voorbijlopende kinderen, heb ik nooit geweten dat ze ook in staat zijn om anderen te doden. Wat nou ‘onschuldige en tere kinderzieltjes?’ Keiharde moordmachines zijn het!

Ik kan wel door ratelen over vechtende kinderen, maar je wilt er natuurlijk bewijs voor terugzien. In de video hieronder kun je genoeg gameplay materiaal zien om overtuigd te raken van de verborgen kwaliteiten die minderjarige inwoners uit Skyrim bezitten. Zoals het een typische Bethesda game betaamt, overleven ze ook nog eens alles, want ze zijn onsterfelijk. Dan is ouder worden niet zo leuk meer als je denkt, als je daardoor jouw onsterfelijkheid moet inleveren. Vooral bij het gevecht met de draak kun je zien dat je niet met een kind moet spotten, aangezien ze rustig opgegeten kunnen worden, waarna ze weer vrolijk doorvechten tot het bittere eind van de draak zelf. Ik krijg bijna medelijden met het mythische beest. Bijna.

Als ik me niet vergis, kom eind januari volgend jaar de Creation Kit uit voor de PC-versie van Skyrim, wat simpelweg inhoudt dat gamers aanzienlijk veel meer opties krijgen om mods in elkaar te zetten. Nu moeten we het nog doen met simpele aanpassingen die de gameplay op de lange termijn niet echt uit weten te rekken. Met de kit kun je binnen korte tijd geheel nieuwe uitbreidingen en zelfs nieuwe gebieden verwachten. Althans, als ik de trend van The Elder Scrolls IV: Oblivion mag bekijken, waarin je met mods terug kon gaan naar bijvoorbeeld de provincie Morrowind, maar ook de hete woestijn Elsewyr. Tof, ik kan echt niet wachten tot we nieuwe pareltjes van mods kunnen gaan downloaden straks. De community in The Elder Scrolls franchise is namelijk ontzettend creatief.

Had ik je trouwens al verteld dat de video hieronder wordt becommentarieerd door iemand met een echte Viking stem? Kijken dus!

Geef een reactie

