Oil Rush aangekondigd

Geplaatst op: 29 december 2011 door Suzanne de Jong in Geen categorie
Tags:, ,

De nieuwe Strategy game Oil Rush is door Iceberg Interactive en UNIGINE Corp onlangs aangekondigd. Goed nieuws voor de liefhebbers van de strategie games, maar ook voor de nieuwkomers in deze spelsoort. Onlangs was ik op kantoorbezoek bij Iceberg Interactive waar ik als een van de eerste de game met eigen ogen mocht bewonderen en hoewel ik een leek ben met strategie games verraste mij deze game in alle opzichten. Benieuwd? Lees verder!

In een Strategy game word niks meer en ook niks minder van je verwacht dan, tja, strategisch spelen. Altijd heeft dit saai in de oren geklonken bij mij, hoewel ik dan wel weer uren en uren achter elkaar mezelf kan verliezen in de Sims. Toen ik door de lieve PR dame wegwijs gemaakt werd in de game, waar ik eerst helemaal geen drol van begreep begon ik het na de eerste tutorials toch stiekem wel leuk te vinden. Ik heb wat met boten, toen ik jonger was had ik met mijn ouders een boot waar wij in de zomer maanden op vertoefden in de Vinkeveense Plassen. En voor boten heb je nog één ander ding nodig: water! En laat dat nou net in overvloed aanwezig zijn in deze game.

Hoewel ik als onwetende in de Strategy games het al snel leuk vond durf ik te wedden dat de hardcore spelers hier ook hun plezier niet op kunnen. De graphics zijn zo oogverblindend mooi dat je dit spel niet moet gaan spelen als je nodig moet plassen en er geen toilet in de beurt is. Ook de verschillende spelomgevingen zijn erg mooi uitgewerkt zodat het divers blijft om te spelen. Maar niet alleen de graphics doen wat ze moeten doen, maar ook de gameplay is geweldig leuk. Ik kan al niet op de game wachten laat staan de doorgewinterde strategie heersers.

De game is te koop vanaf 25 januari 2012 voor de PC, Linux en Mac OS X. De game is nu al te pre-orderen voor $19.95 een klein prijsje voor zo’n mooie game.

Geef een reactie

