Skyrim gaat een aantal grote en sappige uitbreidingen krijgen

Geplaatst op: 13 december 2011 door Erik Dekker in Nieuws, Verhalen
Tags:, , , , , ,

Hoe voeg je nieuwe zinvolle dingen toe aan een game die al zo immens groot is en tot de nok toe gevuld is met content? Een goede vraag, maar Todd Howard van Bethesda heeft daar een antwoord op. Volgens hem zal ook The Elder Scrolls V: Skyrim niet ontkomen aan een aantal sappige uitbreidingen die voor een hoop nieuwe uren intens vermaak zullen zorgen.

In een interview vertelt Howard dat Bethesda op zoek is naar manieren om Skyrim niet alleen maar groter en uitgebreider te maken, maar zijn  ‘innovatie’ en ‘verbetering’ twee belangrijke sleutelwoorden voor de content waar Skyrim in de toekomst mee te maken gaat krijgen. Klinkt veelbelovend.

Wat nog het meest in mijn hoofd blijft rondspoken, is het feit dat zowel de provincie Morrowind (The Elder Scrolls III: Morrowind) en Cyrodill (The Elder Scrolls IV: Oblivion) al in de game zitten. Beide continenten kun je namelijk vinden als je op de PC de onzichtbare muren weghaalt en buiten Skyrim gaat vliegen. Beide werelden zijn aanwezig, maar wel in basis texturen. Dit laat zeker weten ruimte open voor speculatie. Krijgen we in toekomstige uitbreidingen te maken met een terugkeer naar een of meerdere bezoeken naar deze twee provincies? Ikzelf zou hier geen enkel probleem mee hebben, aangezien ik Morrowind nog nooit heb aangeraakt. Door vele games wordt deel drie in The Elder Scrolls franchise gezien als het beste deel uit de serie tot nu toe, dus dat klinkt veelbelovend. Een echte remake hoef je overigens niet te verwachten, maar een tijdelijke terugkeer naar deze provincie zal vele gamers doen dansen in hun kamer, denk ik.

Deze geruchten worden trouwens nog even extra verduidelijkt, door het feit dat je in het Oosten van Skyrim een verborgen pad hebt met een archway naar de provincie ten Oosten van Skyrim, namelijk Morrowind. Het pad is dus al gelegd. Toen ik gisteren Skyrim speelde en dit pad uit nieuwsgierigheid bewandelde, werd mijn personage echter op de weg zelf al tegengehouden door een onzichtbare muur met het bericht ‘You can’t go that way’. Geen probleem natuurlijk, maar de vraag waarom Bethesda niet gewoon een bergwand had gemaakt om Skyrim te scheiden van Morrowind speelde natuurlijk wel door mijn hoofd.

Dit zijn allemaal kleine, maar mogelijk duidelijke hints naar de setting van toekomstige uitbreidingen. Skyrim is al immens groot en je bent rustig enkele honderden uren bezig om het meeste te hebben gezien met slechts één personage, maar meer content en meer gebieden kan ik alleen maar aanmoedigen.

Wanneer je de eerste uitbreiding voor The Elder Scrolls V: Skyrim kunt verwachten, dat durf ik nu nog niet te zeggen. Howard meldde namelijk dat er geen deadline is en dat de ontwikkelaar liever de tijd neemt om pure kwaliteit en kwantiteit te bezorgen dan een gehaast tussendoortje waar je na een paar uur op uitgekeken bent.

Het klinkt allemaal veelbelovend, toch? Ik wacht in ieder geval rustig af. Bethesda heeft met Skyrim duidelijk iets moois in handen en wil het niet verpesten door halfbakken uitbreidingen te leveren. Een verfrissend perspectief in een game-industrie waar vele ontwikkelaars van die nietszeggende en betaalde content leveren die eigenlijk al op de disc staat. Tot Skyrim’s eerste uitbreiding te downloaden zal zijn, vermaak ik mij prima met mijn Breton Battlemage, die nu pas level 20 is geworden. Ja, hij heeft nog een lange weg te gaan voordat hij gevaarloos door het leven kan gaan. Hij staat er gelukkig niet alleen voor.

Volg ons op Twitter!
Like ons op Facebook!

reacties
  1. bartos01 zegt:

    Laten we hopen dat een van de komende dlc’s een arena gaat toevoegen, dat is volgens mij een van de enige dingen dat veel gamers missen🙂

  2. Alex012343210 zegt:

    als je in de civil war quests van de Empire riften hebt veroverd zeggen de wachters daar ook dat ze een punt hebben om morrowind binnen te vallen, als dat nodig zou zijn. ik zelf denk dat in de uitbreiding er ook een burgeroorlog in morrowind komt zoals dat ook is gebeurt in Valenwood en de Summerset Isles (dacht ik) en natuurlijk skyrim

  3. leto85 zegt:

    Ik hoop dat andere provincies worden toegevoegd als expansion. Als dat zo is dan kunnen we nog jaren blijven genieten van deze game, maag eerlijk gezegd betwijfel ik of het gaat gebeuren.
    Ik heb Oblivion niet zelf gespeeld, maar zag wel op YouTube een film van iemand die vanuit Oblivion het land Skyrim bewandelde, in dezelfde basis structuren als hierboven Morrowind staat beschreven.
    Ik hoop vurig dat ik het mis heb, maar vanwege hierboven genoemde vrees ik dat we andere (vast ook leuke) dingen moeten verwachten.

  4. leto85 zegt:

    Als alternatieD op de burgeroorlog lijkt me vrede stichten, met bijpassende achievement ook niet mis.
    Pacifisme word steeds populairder in games als Skyrim en dit zal een passende taak voor hen zijn.

Geef een reactie

