Tien Battlefield 3 bèta fouten die zullen worden opgelost

Geplaatst op: 11 oktober 2011 door Suzanne de Jong in Nieuws
Tags:, , ,

De bèta was langverwacht en dat was tijdens de release goed te merken. Heel Origin liep namelijk fataal vast. En ook was er een probleem met de PC versie, bij meerderen was er een probleem met de apostrof è uit het woord ‘bèta’ waardoor het allemaal niet wou opstarten. Toen alles werkte, merkte je dit ook aan de meeste zaken: de servers waren overvol en het werd overal ter wereld getest.

En daar gaat het mis, vele mensen weten niet dat een bèta op zich garant staat voor een test versie. Vele denken dat je dit als een mooi gepolijste demo moet zien. Maar bèta’s zijn juist in het leven geroepen om meerdere mensen tegelijk een versie van in dit geval een spel te laten testen. Met nadruk op ‘testen’. Het is vooral bedoeld om de ontwikkelaar te helpen inzien wat goed is en wat nog beter kan.

DICE  kan nog de game op kantoor nog keer op keer blijven testen, maar de ultieme test is om het natuurlijk door de uiteindelijke consument te laten doen. Wereldwijd gaat het spel straks gespeeld worden en door honderdduizenden tegelijk. Daar kan geen kantoortest tegenop. En aangezien de consumenten niet kunnen wachten om aan de slag te gaan met een langverwacht spel als Battlefield 3, is dat een goede ruil. DICE laat de spelers losgaan op een een paar maps en spelmodi en kan het bedrijf zo kijken hoe de servers van het spel hierop reageren. Daarbij komt ook nog het feit dat er geen groep buitenstaanders kritischer zal zijn dan de uiteindelijke consument zelf.

Na intensieve testsessies, zijn gamers op meerdere zaken gestuit waar nog aan gewerkt zou mogen worden. DICE heeft de meest veelvoorkomende klachten op een rijtje gezet en geeft een top tien aan zaken die hoogstwaarschijnlijk verholpen zullen zijn in de uiteindelijke game. Er is een top tien gemaakt, die wij natuurlijk met jullie gaan delen.

  1. Problemen met het joinen van de squad waar je vrienden in spelen.
  2. Hoe ze met patches om gaan als de uiteindelijke game in de winkel ligt.
  3. Of Dice genoeg tijd heeft om alle punten die boven zijn gekomen tijdens de Bèta op tijd voor de release op te lossen of te verbeteren.
  4. Of er een optie komt om bij de PC versie voor het Deployen settings en/of opties te wijzigen.
  5. Problemen met instabiliteit voornamelijk bij “Operation Metro” denk hierbij aan door de map heen vallen.
  6. Problemen met de weergave van de Killcam, zo zoomt hij wel eens te ver uit soms wel tot buiten de map.
  7. Bugs die spelers het onmogelijk te maken om te rennen.
  8. Bij de Xbox versie waren er problemen met het verspringen naar een compleet blauw scherm, of bleef het beeld haken.
  9. Soldaten die dood lijken te zijn, maar door een bug nog steeds in leven zijn.
  10. Veel commentaar op de afstand waarbij je geraakt kan worden.

Natuurlijk zijn deze tien klachten niet de enige zaken waar een frons op het gezicht werd getoverd bij menig gamer. Maar het is een goed teken dat hier hard aan gewerkt wordt. Het uiteindelijke product zal dus niet overeen komen met de ervaringen die je in de bèta hebt meegekregen.

reacties
  1. Mike zegt:

    mooi, want ik vond hem zwaar tegenvallen!

    • Erik Dekker zegt:

      Beta zat inderdaad vol bugs, maar daarom is de beta ook in het leven geroepen. Ik verwacht dat de game zelf aanzienlijk minder foutjes zal bevatten. Ben benieuwd😉

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s