id Software hint op speelse wijze naar Rage 2 en Doom 5

Geplaatst op: 8 oktober 2011 door Erik Dekker in Nieuws
Tags:, , , , , ,

Onlangs ben ik aan de slag gegaan in een titel waar ik al enkele jaren reikhalzend naar uitkijk. Een post-apocalyptische wereld die vol zit met mutanten, raiders en spullen waar mijn digitale personage een brede lach op zijn gezicht van krijgt. Ik heb het natuurlijk over de game Rage, gemaakt door ontwikkelaar id Software, beter bekend als het bedrijf achter de Doom franchise. Zoals in de meeste open werelden het geval is, kun je als je goed zoekt een aantal interessante easter eggs vinden. Zo ook in deze game. Als ik id Software mag geloven, dan kunnen we in de toekomst Rage 2 en Doom 5 verwachten. Het bewijs? Dat heb ik voor je vastgelegd hieronder. Kijk snel verder!

Terwijl ik nog moest bijkomen van een langdurend bloedstollend gevecht, keek ik eens goed om mij heen in The Dead City, een vernietigde stad die vol zit met kwaad dat jou dood wil hebben. Zo liep ik langs een winkel die op het punt stond compleet verwoest te worden. Voordat dit zou gebeuren, gleed mijn alziend oog over een advertentie:

50% less on Rage 2 and Doom 5

Mijn hart maakte gelijk een sprong van enthousiasme. Natuurlijk hebben we het hier over een easter ggg, maar als Rage nou eens goed verkoopt, dan kunnen we de klok er toch op gelijk zetten dat we een vervolg mogen verwachten? Hetzelfde geldt voor de populaire Doom franchise. Nu moet je weten dat Doom 4 nog niet eens is uitgekomen, dus dat doet wat af aan het realistische beeld van deze easter egg. id Software wordt door velen echter als de koning van de shooter ontwikkelaars gezien, dus dit zou best eens een interessante hint kunnen zijn.

Ik ga verder zoeken naar andere mogelijke hints. Vind ik ze, dan zal ik die op Gamegasm met je delen.

Tot het bedrijf de hint in deze easter egg zelf bevestigt, zullen we dit echter met een flinke korrel zout moeten nemen. Maar het is goed om te weten dat beide franchises in de picture komen.

Ik heb deze winkeladvertentie voor je vastgelegd op foto. Die kun je hieronder aanschouwen. Excuses voor de nogal slechte kwaliteit, maar ik heb in de haast de foto gemaakt met mijn iPhone. Hey, er lopen allemaal kwade geesten om mij heen, dan heb ik toch geen tijd om even rustig stil te staan?!

Volg ons op Twitter!
Like ons op Facebook!

Een speelse hint van ontwikkelaar id Software naar twee mogelijke nieuwe titels

reacties
  1. YOW zegt:

    Haha vet gedaan

Geef een reactie

