Nog meer onvergetelijke avonturen in de Minecraft 1.9 pre-release

Geplaatst op: 4 oktober 2011 door Arkadi De Proft in Verhalen

“Notch zegent u en bewaard u.” Dat is wat de priester zei in het pittoreske dorpje dat ik tegenkwam. En plots zag ik het licht. Ik voelde me helemaal ophelderen, en ik hoorde een stem in me. De stem zei dat ik moest gaan verkennen wat Notch me gegeven had, want dat ik er nu nog meer plezier zal beleven. Of de goden me gunstig gestemd waren, kan je hier lezen.

Ik was al heel blij met wat de vorige update, 1.8 in petto voor me had. Echter werkten niet alle dingen even goed, en konden er nog heel wat bugs gefixed worden. Deze update zorgt daarvoor, en voegt zelfs nog een paar extraatjes toe. Na met de vriendelijke priester gepraat te hebben, besloot ik de goede raad te volgen en terug op avontuur te gaan. Misschien was het door de goden, maar ik kon m’n eigen lichaam nu ook van de voorkant zien! Vroeger kon ik mezelf alleen aanschouwen langs achter, maar de goden vonden blijkbaar dat ik een mooi snoetje heb dus mag ik dat ook aanschouwen zonder elke keer in mijn rugzak te moeten kijken. Van mezelf te aanschouwen kreeg ik bijna een appelflauwte, dus besloot ik gauw een gouden appel (heb je hem) te eten. Toen ik in m’n rugzak keek bleek dat hij om de een of andere reden een blauwe gloed had. Ik besloot hem toch maar op te eten, en had geen honger meer.

Ik liep wat verder en besloot alle troep in m’n rugzak weg te gooien. Ik had er een paar Ender Pearls in, en besloot er eentje weg te gooien. Wat er toen gebeurde zal niemand geloven. Ik werd werkelijk geteleporteerd naar de plaats waar ik die parel gegooid had, maar van het verschieten verloor ik wel een paar levenspunten. Ik strompelde verder tot ik in een besneeuwd gebied kwam. Ik had zo’n pijn dat ik begon te wenen. Maar vroeger toen ik klein was vertelde m’n moeder altijd een verhaaltje over een sneeuwman die tot leven kwam. Natuurlijk geloofde ik er niets van, maar ik besloot toch een sneeuwman te maken als troost. Wat blijkt? Het verhaal is waar! De sneeuwman begon te lopen, en gooide sneeuwballen naar de skeletten en zombies die te dicht in m’n buurt kwamen.

Ik besloot terug naar huis te gaan en hoorde vreemde muziek die ik nog nooit gehoord had. En het kwam van bij mij thuis! Ik rende naar mijn huis, stoof door de deur en zag dat m’n buurman gewoon een paar nieuwe plaatjes mee had. Eindelijk zijn er nieuwe plaatjes en dan nog wel 9! Hij vertelde me ook over zogenaamde mooshrooms, koeien die de kleur van paddenstoelen hadden. Ik geloofde er vrij weinig van, al moest ik direct terugdenken aan het verhaal van de sneeuwman.

Ik besloot m’n vriend toch te volgen, en kwam in een paddenstoelen gebied. Plots zag ik rode koeien, die kleine paddenstoeltjes op hun rug hadden! Dat vond ik echt geweldig, en besloot er twee naar huis te nemen om te kweken. Ja, de plaatselijke boer heeft me uitgelegd dat als je twee dieren van dezelfde soort hooi geeft, ze tegen elkaar opspringen en er dan een nieuw dier tevoorschijn komt. Ik heb even gevraagd aan Notch hoe dit dier onmiddellijk groot is, maar hij zei dat dit voor een volgende viering in de kerk is. Tot dan, Notch!

Volg ons op Twitter!
Like ons op Facebook!

reacties
  1. ertheadius zegt:

    Hoe meer ik lees over de progressie in Minecraft, hoe meer zin ik erin krijg. Vergeleken met de release van de alpha versie, is de game belachelijk hard gegroeid zeg.

    Maar is de essentie van Survival nog wel aanwezig? Dat vraag ik me namelijk af. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet..

    Leuk artikel!

    • Met de toevoegingen die nu gemaakt zijn draait het volledig rond survival! Alhoewel de game inderdaad belachelijk veel mogelijkheden heeft moet je eerst vooral zien te overleven. Nadien wordt het wat meer bouwen, maar je hebt een lange weg te gaan eer je tot dat punt komt. Er is natuurlijk wel de creative mode, al is die persoonlijk helemaal niet leuk en weinig mensen fixeren zich er dan ook op. Binnenkort komt er trouwens ook een soort van potions, magie en natuurlijn het level-systeem. Je kan nu ook al een hardcore mode spelen, waarbij als je doodgaat je wereld gewoon wordt delete, zonder uitweg. Dit is zeker hardcore survival, misschien soms wat frustrerend🙂

  2. dennis zegt:

    super leuk jonge !!

  3. thijs zegt:

    ga je nog meer verhalen maken ?!?

Geef een reactie

