Beta Battlefield 3 online!

Geplaatst op: 29 september 2011 door Suzanne de Jong in Impressies
Tags:, , ,

Het stond al weken in mijn agenda, de hele week zoemde het door mijn hoofd. Totdat ik werd opgebeld of ik gister even snel op mijn nichtje wou passen. Door het gezellige avondje met mijn nichtje was ik de Beta totaal vergeten. Totdat ik vanochtend wakker werd van de bouwvakkers die de flat boven ons renoveren. Met één oog open keek ik slaperig naar de klok, 9:30 het is vandaag donderdag. Wacht heel even, donderdag? Maar dan is het vandaag dé dag! Ik sprong uit me bed, struikelde bijna over mijn lakens die half over de grond lagen en zette zo snel in kon mijn PC aan.

Ondertussen dat mijn pc opstartte schonk ik in de keuken een glas sap in. Al snel las ik op de Social Media en verschillende sites dat de Beta al wel op PSN en Marketplace stond maar dat de PC Beta even op zich liet wachten. Om de tijd te doden besloot ik de Beta toch op de Xbox te installeren, hoewel ik Battlefield juist op de PC wil gaan spelen. De download op Marketplace bedroeg 1.30 GB wat vrij veel is voor een Xbox demo. Ondanks dit gegeven ging de download verassend snel. En na een paar potjes was het eindelijk zover, de PC Beta was ook online.

De oranje Download Now knop deed mijn gamers hart een sprongetje van geluk maken. Blij drukte ik op de knop, maar er gebeurde niks. Mijn Origin opende wel, maar de hele winkel was niet zichtbaar. Elke keer vernieuwen, maar het had geen baat. Het was overduidelijk Origin was overbelast. Waarschijnlijk zaten honderd duizenden, als het geen miljoenen personen zijn tegelijk op die oranje Download Now knop te rammen. Pas na veertig minuten wou de pagina probleemloos openen. Daarvoor opende alleen delen van de pagina, die gegevens wijzen toch overduidelijk op een overbelasting.

En nu zitten ik en miljoenen anderen te wachten tot de download klaar is. Lees later deze week op de site een impressie van de Battlefield 3 Beta. Houd de site dus in de gaten, en allemaal heel veel plezier met de Beta!

Geef een reactie

