Diablo II: het eerste hoofdstuk visueel samengevat

Geplaatst op: 10 september 2011 door Erik Dekker in Verhalen
Tags:, , , , , ,

Als je de posts op Gamegasm de afgelopen dagen bekijkt, dan zie je dat het onderwerp wat meer over Diablo gaat. Deze dungeon crawler wordt door kenners gezien als de heilige graal in het genre. Nu ik onlangs met deel twee ben begonnen, ben ik het hier eigenlijk wel mee eens. Ongelofelijk dat ontwikkelaar Blizzard in 1998 en 2000 al zo’n sterk concept in handen had. Zelfs nu in anno 2011 kan ik er als nieuweling nog met volle teugen van genieten. Gisteren ben ik met een nieuwe groep fanatieke LAN’ers opnieuw begonnen en heb zo het eerste hoofdstuk van Diablo II doorlopen. Onze hoogtepunten (en dalen) zijn op video vastgelegd. Deze kun je hieronder vinden!

Uiteraard komen spoilers uitgebreid aan bod als je verder leest en de video’s ziet. Of het daadwerkelijk spoilers zijn, daar valt over te twisten aangezien je je vrij snel door de vele levels heen begeeft. Maar ik denk dat het wijs is dat ik het toch maar even aangeef.

Ik speel zelf een Amazon en heb twee Paladins en een Sorceress aan mijn zijde. Geen verkeerd team, dacht ik zo. Welke zaken kom je in de video’s tegen?

  • Een willekeurige kerker die vol zit met monsters
  • Het baasgevecht Griswold in het vernietigde dorpje Tristam uit het origineel
  • Smith, een groot monster die een belangrijke rol speelt in de bevrijding van de guru Deckard Cain.
  • Andariel, de eindbaas van het eerste hoofdstuk. Ik faalde nogal tijdens dat gevecht door geen potions meer in mijn snel keuzescherm te hebben. Niettemin heeft zij het met de dood moeten bekopen; daar gaat het uiteindelijk om, toch?

Aanschouw, onze eerste stappen in de wondere wereld van Diablo II! Hoofdstuk 2 zal ik binnenkort ook samenvatten en met je delen op de blog. Nogmaals, beschouw mij als een beginnende Diablo II speler, dus val me alsjeblieft niet té hard aan op mijn doen en laten. Ach wat kan mij het ook schelen, brand maar los in de comments!

Volg ons op Twitter!
Like ons op Facebook!

reacties
  1. ertheadius zegt:

    Leuk item mensen! Kijk uit naar Act II🙂 Je moet alleen je potions wat beter managen Erik, scheelt je een hoop tijd en moeite straks op de moeilijkere runs hehe.

  2. Jeffrey! zegt:

    Een halve inventory vol met potions is idd niet rendabel. Ik dacht dat we je wel goed getrained hadden mja… ;P binnekort even een datumpje prikken dan kunnen we de übers doen xD

  3. Guest zegt:

    Ik vroeg mij af welke rol The Smith speelde in de bevrijding van Cain?

    Smith, een groot monster die een belangrijke rol speelt in de bevrijding van de guru Deckard Cain.

Geef een reactie

