Game releases: september

Geplaatst op: 6 september 2011 door Erik Dekker in Geen categorie

De zomer begint de laatste stuiptrekkingen te vertonen en duidelijk valt op te maken dat de herfst voor de deur staat. Qua weer hebben we maar bar weinig van strand festiviteiten en barbequ avonden mogen genieten. Dat geldt in ieder geval voor mij. Ach, ik mag niet klagen. Op het gebied van games heb ik mij in ieder geval goed bezig kunnen houden. Ook deze maand staan er weer een aantal titels voor de deur die de liefhebber eigenlijk niet mag missen. Welke dag zijn? Dat lees je hieronder!

PC

6 september

Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters

9 september

Dead Island

Warhammer 40.000: Space Marine

13 september

Hard Reset

13 september

Red Orchestra: Heroes of Stalingrad

14 september

TrackMania 2

23 spetember

F1 2011

29 september

A Game of Thrones – Genesis

30 september

Driver: San Francisco

Fifa 12

PlayStation 3

2 september

Bodycount

Champion Jockey

Driver: San Francisco

6 september

Resistance 3

7 september

Bloodrayne: Betrayal

9 september

Dead Island

9 september

El Shaddai: Ascension of the Metatron

Warhammer 40.000: Space marine

14 september

Renegade Ops

16 september

God of War Collection Volume II

16 september

Splinter Cell Trilogy

20 september

Burnout Crash!

Resident Evil Revival Selection

23 september

Supremacy MMA

F1 2011

27 september

Resident Evil: Code Veronica X

28 september

Ico & Shadow of the Colossus Collection HD

30 september

Child of Eden

Fifa 12

Xbox 360

2 september

Bodycount

Champion Jockey

Driver: San Francisco

7 september

Crimson Alliance

Leedmees

9 september

Dead Island

El Shaddai: Ascension of the Metatron

Warhammer 40.000: Space marine

20 september

Burnout Crash!

Gears of War 3

Resident Evil Revival Selection

21 september

Rotastic

23 september

Supremacy MMA

F1 2011

27 september

Resident Evil: Code Veronica X

30 september

Fifa 12

Erik: Geen kleine lijst aan titels die ik wil hebben, deze maand. Wat te bedenken van Gears of War 3, El Shaddai, Dead Island en Warhammer 40.000: Space Marine? Van shooter tot bizarre platformer, ik ben van alle markten thuis.

Ik ben al jaren een grote Gears of War fan. Niet alleen vanwege het stijltje dat ver over de top is, maar om de sfeer. Een sfeer die pure wanhoop uitstraalt, maar in die zwarte tunnel weet toch een klein lampje te branden. Een licht van hoop en hoop doet leven. In de wereld van Gears zijn de Locust (uit de kluiten gewassen aliens) bezig om de planeet over te nemen en de mensheid te vernietigen. In de trilogie van de Gears of War franchise moet jij met een klein team een tegenaanval voorbereiden. Gaandeweg gaan er een hoop mensen dood, maar die worden gecompenseerd met vele duizenden Locust die ze opvolgen. Gears of War 3 is de slotstuk in de trilogie van Marcus Phoenix en zijn team. Ongetwijfeld een aanrader voor liefhebbers van third-person shooters.

El Shaddai: Ascension of the Metatron wil ik graag spelen vanwege het bizarre grafische stijltje. Een die nog nooit eerder is gebruikt. Ik dacht dat Bayonetta al vreemd was, maar El Shaddai gaat daar rustig overheen. Op een positieve manier welteverstaan. Eigenlijk moet je het zelf aanschouwen, daarom geef ik je hieronder een trailer.

Dead Island heeft eigenlijk geen introductie meer nodig. In mijn onlangs verschenen artikel kun je alvast de eerste stukken aan informatie vinden en die zijn niet mis. Een tropisch eiland dat vernietigd wordt door zombies: een gewaagd maar bloedstollend concept. Eentje die ik alleen maar met open armen ontvang. Niet té intiem, want dan verander ik zelf nog in een zombie.

Warhammer 40.000: Space Marine stond in eerste instantie nog niet op mijn radar, maar ik heb de game al aan een testsessie mogen onderwerpen voor een impressie en die smaakte naar meer. Jij kruipt in de rol van Marine Titus, een uit de kluiten gewassen man met een goed hart die met een klein team een planeet moet zien te bevrijden van een invasie aan Orks. Klinkt een beetje als Dead Island, maar dan anders.


Gears of War 3 gameplay demo


El Shaddai: Ascention of the Metatron trailer


Dead Island 20 minuten durende gameplay video


Warhammer 40.000: Space Marine trailer

Geef een reactie

