Gamegasm op de Gamescom: tag zwei

Geplaatst op: 16 augustus 2011 door Erik Dekker in Verhalen

De tweede dag in Keulen was onze laatste dag om alle planningen door te nemen en de laatste dag voordat de Gamescom open zal gaan voor de pers. Dat betekent ook helaas dat we van onze allerlaatste rustdag mochten genieten. Er moet namelijk wel gewerkt worden deze week. Erik en Suzanne hebben op deze dag al een pre-gamescom persconferentie van Electronic Arts meegemaakt. Hieronder lees je de individuele avonturen van onze correspondenten vanuit het zonnige Keulen.

Perry: De dag begon voor ons vrij moeizaam. De eerste overnachting was vrij kort voor Suzanne en mij. De reden hiervoor was dat wij urenlange gesprekken voerden over serieuze zaken zoals wereldpolitiek en oorlogen, maar minder serieuze onderwerpen zijn ook aan het bod gekomen. Het klamme en warme weer hielp ook niet mee.

Rond half zeven ’s ochtends zijn Suzanne en ik gewekt door een luid alarm; waarschijnlijk van een winkel, die 45 minuten lang door bleef loeien. Na het douchen en een lekker ontbijt hadden we besloten om vandaag een weekkaart voor het openbaar vervoer te regelen en alvast de weg naar de Koelnmesse te vinden, waar de beurs een dag later plaats zal vinden.

’S middags hadden we genoeg tijd om een beetje de laatste planningen rond te krijgen en te relaxen in de stad en onze hotelkamers. Op het moment van schrijven zitten Erik en Suzanne nog op de persconferentie van EA. Hierover zullen jullie meer lezen in hun eigen stukje.

Koelnmesse, the place to be voor alle Gamescom-gangers

Suzanne: Na een katerochtend zonder het te hebben genuttigd van drank, kwam ik rond een uur of elf op gang. Na een norse vrouw achter de balie bij de Koelnmesse te hebben gesproken, spoedden wij ons weer richting het hotel. Na een onsuccselvolle bestelling bij de Mc Donalds die ik volledig in het Duits deed: “Kann Ich habe zwei Euroknaller hamburgers und ein patat und ein Cola” Kwam na een handen en voeten werk mijn bestelling toch goed aan.

En toen was het zover, mijn aller eerste échte persconferentie van EA. Samen met Erik zochten wij de weg naar de betreffende locatie. Na alle vervoersmiddelen (behalve de bus) gehad te hebben, wisten we het zeker: we waren verdwaald. Uiteindelijk zaten wij op de goede weg, maar het zag er uit als gebied van Afghanistan waarin je uitgezonden wordt. Nog net niet kwam er een hooipropje voorbij met een windvlaagje. En eindelijk waren we er dan.

We stormden binnen toen SSX bezig was. Hierna volgde Reckoning. Met vervolg van Fifa 12. En toen, pats, boem, au! Battlefield 3! Ik hou van lachen, het is een van de redenen waarom ik voor Gamegasm ben gaan schrijven. Maar deze glimlach was ongeevenaard. De blijdschap die deze beelden mij wisten te bezorgen, waren onovertroffen. Het oog voor detail. Iets wat zo simpel is, maar ik nog in geen enkele game eerder zag: je kan bijna overal een optie nemen om een Flak Jacket aan te trekken. Maar hier zie je het ook door de infrarood scope als je op een enemy richt. En subtitel iets wat mij deed lachen. Maar ook het geluid wat uit de shotgun kwam. Deze jongens van EA weten hoe een echte shotgun klinkt. Ik kan niet wachten. Ik duik nu me bedje in, morgen de eerste beursdag. En dan moet ik iets vroeger op gang komen dan een uur of elf.

Erik:  Gelukkig konden wij de dinsdag even gebruiken om bij te komen van de reis en hebben we de stad een beetje kunnen verkennen. Ongelofelijk hoe mooi Keulen is zeg. Ik zeg het niet snel maar als er één stad in Duitsland is waar ik ooit wil wonen dan is het deze stad. Omdat er een Starbucks op vijftig meter afstand van ons hotel zit, kun je je voorstellen dat wij genoodzaakt zijn iedere ochtend een goede kop koffie te nemen voordat we vol aan de slag gaan op de Gamescom.

Het was echter niet de hele dag rustig voor ons. Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen, zijn Suzanne en ik naar de Electronic Arts persconferentie geweest die overigens gelegen was op een verlaten industrieterrein. Hierover lees je binnenkort meer in een uitgebreide special. Met een goed aantal exclusieve gameplay beelden in ons geheugen gegrift, liepen we uiteindelijk weer tevreden naar buiten. Een goede opwarmer voor het echte werk: de Gamescom die morgen aftrapt. Ik laat het hierbij en neem nog een goed glas Jack Daniels. Proost!

Jack Daniels

reacties
  1. Niels Dekker zegt:

    Rock & roll @ GamesCom guys! Kom maar op met die impressies!!😉

  2. Ellen zegt:

    Leuke stukjes ! Alleen dag 1,de reisdag, gaf bij mij een foutmelding. ik kon hem niet openen.
    alleen een probleempje bij mij?
    Succes met de persdag allemaal!
    Groetjes uit Holland!

Geef een reactie

