Aftellen voor The Baconing

Geplaatst op: 13 augustus 2011 door Erik Dekker in Verhalen

Arcadegame DeathSpank is een geval apart. Het weet simpele maar ijzersterke dungeon crawl-elementen met humor te mixen alsof het niks is. Keiharde actie momenten om daarna in dialogen ondergedompeld te worden als ”Welcome to Rich Cabins Cabins for the rich!’‘ en ”Greetings, random non-playable-character!” Het zijn zaken die ik ook heb geprezen in mijn review van de game. Games zijn hedendaags al zo serieus en daarom heb ik al die uren met DeathSpank met een hele brede glimlach zitten gamen. Een uniek gegeven, aangezien ik dat bij weinig titels heb meegemaakt. DeathSpank deel 3 staat alweer voor de deur en gaat onder de naam The Baconing. Een titel waar ik reikhalzend naar uitkijk.

In The Baconing heeft anti-held DeathSpank uit verveling alle strings aangetrokken. Het gevolg? De goede man laat een kwaad als nooit tevoren los, want als je alle strings samen laat gaan dan teken je in principe je doodvonnis. Gelukkig is DeathSpank niet voor een kleintje vervaard en trekt opnieuw ten strijde om de wereld te bevrijden van alle verdoemenis.

Aan zijn zijde krijgt DeathSpank onder andere de side-kick genaamd Bob From Marketing in het gevecht, want alle hulp is welkom. Wat Bob allemaal kan dat durf ik nog niet te zeggen, maar alleen om de naam al denk ik dat hij een waardevolle aanwinst zal zijn in mijn zoektocht naar verlossing (niet bedoeld als geintje).

Voordat ik echter aan The Baconing kan beginnen, die trouwens eind deze maand uitkomt op Xbox Live en PlayStation Network, moet ik deel twee genaamd DeathSpank: Thongs of Virtue nog uitspelen. Ik weet niet precies wat me te wachten staat, alleen dat onder andere de Kerstman en een goedaardige non corrupt zijn geworden en dat ik die moet tegengaan met al mijn goed gekozen gespreksopties. De sfeer, de verhaalvertelling, het grafische jasje en de humor zijn simpelweg van de bovenste plank. Een tikkeltje repetitief, maar DeathSpank’s ijzersterke dialogen maken wat mij betreft alles goed.

Is het pure onwetendheid, of speelt DeathSpank onbewust de perfecte rol om al het kwaad te verslaan? Alleen de man hierboven en de ontwikkelaar weten het antwoord hierop .

Volg ons op Twitter!
Like ons op Facebook!

reacties
  1. Niels Dekker zegt:

    THE BACONING!! Wordt zo episch…….

Geef een reactie

