Game releases: augustus

Geplaatst op: 6 augustus 2011 door Erik Dekker in Geen categorie

Een nieuwe maand is weer aangebroken. Waar we soms moeten worstelen tegen het weer om eindelijk weer eens naar het strand te kunnen en te barbecuen, kunnen we de minder mooie dagen natuurlijk ook binnenshuis besteden. Hoe zit het op het gebied van games? Is er deze maand nog wat noemenswaardigs dat uit zal komen? Je leest het allemaal in de release lijst van deze maand.

Augustus is helaas vrij rustig op het gebied van nieuwe releases. Grote ontwikkelaars wachten natuurlijk op de feestdagen die ook al weer over een paar maanden voorbij gaan komen. Titels die naar onze mening echter waarschijnlijk wel erg hooggewaardeerd zullen worden zijn Deus Ex: Human Revolution en DeathSpank: The Baconing. Stealthmissies uitvoeren en kippen slachten met verschillende strings aan. Geen verkeerde combinatie om je alvast voor te bereiden op het eindejaar, toch? Precies.

PC

2 augustus

Limbo

5 augustus

Garshasp: The Monster Slayer

11 augustus

Edge

17 augustus

From Dust

26 augustus

Deus Ex: Human Revolution

30 augustus

Red Orchestra: Heroes of Stalingrad

PlayStation 3

10 augustus

Hysteria Project 2

24 augustus

Street Fighter III: Third Strike

26 augustus

Rugby World Cup 2011

Deus Ex: Human Revolution

31 augustus

DeathSpank:The Baconing

Xbox 360

10 augustus

Hysteria Project 2

24 augustus

Street Fighter III: Third Strike

26 augustus

Rugby World Cup 2011

Deus Ex: Human Revolution

31 augustus

DeathSpank: The Baconing

Erik: Zoals in de tweede alinea al vermeld is, kijk ik erg uit naar de nieuwe Deus Ex game en DeathSpank: The Baconing. Ik moet toegeven nog nooit eerder in mijn leven een Deus Ex game te hebben gespeeld. Afgaande van verschillende gameplay video’s zal ik mij echter moeten bekeren en de franchise toch een kans te gaan geven. Ook al ben je in Human Revolution aangewezen op een vrij lineair pad, toch heb je vele verschillende routes die je kunt volgen om bij je doel te komen. Er leiden namelijk meerdere wegen naar Rome, moet de ontwikkelaar hebben gedacht. Dit zorgt voor een hoop herspeelbaarheid. Ook schijnt de game nogal moeilijk te zijn, iets wat ik alleen maar aan kan moedigen in een tijd van casualisering.

Ook DeathSpank: The Baconing mag niet ontbreken in mijn lijst straks. Ik heb deel een en twee met veel liefde gespeeld en ben zowel lichamelijk als geestelijk klaar voor een nieuw avontuur met anti-held DeathSpank. Zijn ijzersterke opmerkingen naar personages, humoristische persiflages en verslavende gameplay in een dungeon crawler jasje, maken de DeathSpank franchise in mijn boek tot een geslaagde formule. Nee, mijn maand wordt niet verkeerd!

Suzanne:De maand augustus lijk wel alsof het wegvalt tussen al die toffe game maanden die er tot nu toe geweest zijn. Veel titels zeiden me ergens alleen vaag iets, en trekken me niet echt aan. Ik denk dat deze maand vooral in het teken zal staan van veel game nieuws vanwege Gamescom. Heel veel trailers, details en andere footage zullen vrijkomen.

En toch zijn er games die me vaag ergens wat zeiden. Ik heb het over Limbo en Edge.Vooral de stijltjes in de games spreken me aan. Bij Limbo het duistere maar toch bijna schattige stijltje en bij Edge de mooie aquarel stijl. Hoewel de stijltjes van de games me aanspreken, weten mensen die mij beter kennen dat ik koppig te noemen ben. Dus blijf ik ook deze maand gewoon Black Ops spelen. Simpel, maar wel economisch verantwoord!

Geef een reactie

