Black Ops: mijn laatste prestige

Geplaatst op: 29 juli 2011 door Erik Dekker in Verhalen

Het heeft een tijd geduurd, acht en een halve maand om precies te zijn. Maar het einde voor het door mij bewandelende pad van het levellen in Black Ops is nu in zicht. Ik sta op het punt om de veertiende prestige in te stappen en ga dan beginnen met het verzamelen van gouden wapens. Een prestigieuze positie, aangezien je gouden wapens niet echt veel tegenkomt. Maar daar is alles bij gezegd.

De vele uren speeltijd die ik heb doorgebracht met de laatst uitgekomen Call of Duty titel zijn welbestede uren geweest. Samen met een vriend op de bank tekeer gaan in een match, zij aan zij en fully loaded met een honderd kilo wegende M16 of een L96 Sniper Rifle. Mooie tijden die ik zal koesteren. Ik heb namelijk toch een hoop bizarre dingen in die game meegemaakt zeg.

Een voorbeeld. Een van mijn beste maatjes kwam na een avondje drinken met zijn club naar mij toe om nog even virtueel kont te schoppen in Black Ops. Van een hoop drank word je echter nogal traag van begrip, dat zul je misschien begrijpen. Aangezien mijn maat toen veel omging met de Care Package killstreak en er op een begeven moment eentje gooide waar een Gunship inzat, besloot hij de Care Package maar te double tappen voor een andere inhoud. Het resultaat van zijn misstap? Een Spy Plane en een kogel door zijn hoofd van een vijandige speler. Een hilarisch moment, eentje die ik zelfs heb laten vereeuwigen op Youtube (de video van dit moment kun je hieronder vinden).

Wanneer ik mij goed voel (lees: onoverwinnelijk en in trance) met de juiste muziek door de speakers, dan kan ik soms verrassend goed gaan. Ik zat een keer in een match op de map Jungle met mijn goede oude vriend de L96 Sniper met Commando camouflage (past goed in de omgeving). Met uiterst wel getimede momenten kom ik achter een rots vandaan met mijn geweer in hand. Ik kijk goed uit mijn ogen rond en wanneer ik een vijandelijke soldaat nietsvermoedend zie rondlopen, richt ik en binnen een seconde krijgt hij een kogel door zijn hoofd. Maar liefst dertig van zulke kills heb ik in een ronde kunnen maken. Een historisch moment in mijn gameleven. Een moment dat ik niet snel zal vergeten.

Shooters zal ik altijd leuk blijven vinden. Het streven naar perfectie, het zelf bedenken van een effectieve tactiek om de vijand uit te schakelen werkt nagenoeg verslavend. Ik kijk daarom ook enorm uit naar het najaar, waar Battlefield 3 en Call of Duty: Modern Warfare 3 uit zullen komen. Beide shooters die op hun eigen manier mij hopelijk zullen bevredigen door mij een wapen in mijn hand te geven en zo de oorlog naar een positieve wending weten te halen. Het zijn serieuze games, maar ik benader deze altijd wel met een brede lach op mijn gezicht en bekijk deze zo nu en dan met een humoristisch perspectief. Zoals Epic’s shootter Bulletstorm het al zo mooi wist te verwoorden: ”Putting the fun back in the gun”. En zo is het maar net. Oorlog in het echt is al serieus genoeg. Laten we dat maar even laten op virtueel vlak.

reacties
  1. LoggerNL zegt:

    Hoe word je een prestige level?!

Geef een reactie

