Grand Theft Auto IV ziet er adembenemend uit door nieuwe mod

Geplaatst op: 5 juli 2011 door Erik Dekker in Nieuws

Rockstar heeft in 2008 de lat al aanzienlijk hoog gelegd met Grand Theft Auto IV vanwege het prachtige grafische jasje dat gepaard ging met de game. Het voelde daadwerkelijk aan alsof je een deel uitmaakte van een drukke, chaotische stad die geïnspireerd is door New York. En dan heb ik het nog wel over de console versies. Ik kon rustig uren rijden met rustgevende muziek die door de radio heen gonsde en te genieten van het uitzicht om me heen. Enige tijd later kwam de game uit op de PC en bracht een grafische pracht die niet te vergelijken was met de versie die op Microsoft’s en Sony’s console te spelen was. Het leuke van PC-games is dat goed gespeelde titels vaak een hele trouwe community hebben die graag interessante modificaties ontwikkelt zodat de hele wereld deze games op een hele nieuwe manier zou kunnen beleven. Zo is dat ook het geval in Grand Theft Auto IV.

Een klein team van enthousiaste ontwikkelaars heeft keihard gewerkt aan een modificatie voor de engine waar GTA IV op draait. Het gevolg is dat je door het installeren van deze mod de stad een veel hogere texture kwaliteit en daarbij ook een adembenemende verlichting geeft

Ik zal niet ontkennen dat ik een paar keer goed heb zitten kijken of ik nou naar een in real life documentaire of naar footage van een videogame aan het kijken was. En ik raak niet zo heel snel overtuigd. Eigenlijk moet je het zelf zien om te kunnen oordelen en daarom heb ik de video’s hieronder voor je gezet. Let wel dat alles opgenomen is in fraps, wat dus betekent dat de beelden niet helemaal vloeiend in elkaar overlopen. Maar dat mag de pret niet drukken, want je kunt na het kijken wel een aardig beeld van de mod krijgen.

Het moge duidelijk zijn dat je een uitstekende PC nodig hebt om GTA IV met deze engine mod een beetje fatsoenlijk te kunnen draaien. Specificaties volgen hopelijk snel.

Bronvermelding: GTA4-mods.com

Volg ons op Twitter!
Like ons op Facebook!

Geef een reactie

