Game releases: juli

Geplaatst op: 4 juli 2011 door Erik Dekker in Geen categorie

Tot onze grote verbazing is de aftrap van de zomer 2011 niet bepaald noemenswaardig te noemen. Er valt geen speld aan het weer vast te knopen en vooruit plannen om met vrienden naar het strand te gaan blijft helaas buiten beschouwing. Maar we zijn er nog niet. Het nieuwe seizoen is nog maar net begonnen en er komen hopelijk nog genoeg kansen voor de zon om te stralen en een zwoele temperatuur te bezorgen. Tot die tijd aanbreekt moeten we ons met andere zaken bezig houden. Maar deze maand is om eerlijk te zijn verdacht karig als het over het aanbod aan games gaat. Of je moet van sport-gerelateerde titels houden, want dan kun je je lol niet op. Na de klik kun je de totale release lijst van deze maand vinden.

PC

1 juli

Pro Cycling Manager 2011

8 juli

Virtua Tennis 4

15 juli

Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2

22 juli

Cars 2

26 juli

Call of Juarez: The Cartel

Playstation 3

1 juli

Dynasty Warriors: Gundam 3

Tour de France: The Official Game

15 juli

Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2

22 juli

Call of Juarez: The Cartel

Cars 2

Earth Defense Force: Insect Armageddon

Xbox 360

1 juli

Dynasty Warriors: Gundam 3

Tour de France: The Official Game

15 juli

Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2

22 juli

Call of Juarez: The Cartel

Cars 2

Earth Defense Force: Insect Armageddon

27 juli

Project Dust

Erik: De maand juli is inderdaad niet bepaald noemenswaardig op het gebied van games. Maar is dat erg, vraag ik me af? Ik heb namelijk nog een berg aan titels ten grootte van de Kilimanjaro in seal liggen om door te spelen. Zie het een beetje als de noodzakelijke komkommertijd voor het najaar aanbreekt. Stilte voor de storm, zeg maar. Anders zouden we bankroet het nieuwe jaar ingaan.

En toch ben ik best benieuwd naar Call of Juarez: The Cartel en Earth Defense Force: Insect Armageddon. Call of Juarez, omdat ik daar hele goede dingen over heb gehoord. Een first-person action-game in het Wilde Westen, maar wel eentje in een moderne setting. Een concept die tot op heden vrijwel niet is aangesneden dus de ontwikkelaar heeft hier een game met potentie in handen. Maar ik ben iemand die pas naar het eindresultaat kijkt om een oordeel te kunnen vellen, dus ik wacht geduldig af.

Ook Earth Defense Force: Insect Armageddon staat op mijn lijstje ‘games die ik ooit nog wil kopen’, omdat ik mij toentertijd ontzettend heb vermaakt met Earth Defense Force 2017.  Een gevalletje zó slecht dat het goed is, zullen we maar zeggen.. De dialogen die je met je squad voerde, terwijl er duizenden aliens op je afkwamen, waren niet minder dan geniaal. ”Sir, we are going in! But we’re not attacking the spaceships, we aren’t sure they are related” en ”Oh my god they’re closing into me. I’m going to die aaaaaargh!!”, zijn slechts enkele quotes die mij tranen van het lachen bezorgden. Ik hoop eenzelfde ervaring te krijgen met Insect Armageddon straks.

Suzanne: Stilte voor de storm is hier denk ik van toepassing. Het bovenstaande lijstje wekt bij mij weinig enthousiasme op. Aan sport games heb ik een spuug hekel, dus die Tour de France game gaat hem niet worden. Ook de 4e tennis game laat ik links liggen. En ook de andere tittels doen vrij weinig met mijn gamers hartje. Vrij teleurstellend dus. Maar als we naar de komende maanden kijken, zal dat veel goed maken. Je kunt immers niet alles hebben.

De enige game in het lijstje waar ik wel een zegje over heb is Harry Potter and the Deathly Hallows part 2. Ik ben groot fan van de serie en met name de boeken. Maar de films vind ik ook buitengewoon vermakelijk, en kan ook niet wachten op jammer genoeg het laatste deel. Maar de games zijn zoals de meeste film-games wat matig. Hoewel ik me met de eerdere Potter games best goed vermaakt heb. Het blijft een magisch stijltje houden. Ook de mogelijkheid om ingame (vrij) rond te lopen was een pluspunt. Maar Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 vond ik al minder, en met één reden. Het kasteel zat er niet in. En het hele Zweinstein terrein vond ik het leukste uit de spellen reeks. Hoewel de gameplay ver, heel ver bij Triple A titels vandaan ligt, nam ik genoegen hiermee, vanwege dat verrekte kasteel. En tóch ben ik stiekem wel een klein beetje benieuwd naar de áller áller laatste Potter game.

Geef een reactie

