Steam houdt grote uitverkoop

Geplaatst op: 2 juli 2011 door Erik Dekker in Nieuws

Wie een beetje PC-gamer is, kent het platform wel van Valve waarin je games kunt kopen. Steam is één grote catalogus met zo’n beetje alle PC games die er de afgelopen tien jaar zijn uitgekomen. Een paar dagen geleden begon Steam met een uitverkoop die het beste kan worden vergeleken met de ‘Dolle Dwaze Dagen’ bij de Bijenkorf. Alleen dan zonder de moordende mensenmassa. Klinkt als een win-win situatie, toch? Nou ik kan je vertellen dat er een groot aantal ontzettend aantrekkelijke deals tussen zitten. Meer informatie kun je vinden na de klik!

De huidige deals gelden tot morgenavond 19:00. Vanaf dan komen er weer nieuwe aanbiedingen voorbij, dus wees snel. De summersale van Steam duurt tot en met 10 juli, dus er komen nog genoeg aantrekkelijke koopjes voorbij. Elk genre gaat gepaard met een aantal ijzersterke deals, dus houd Steam de komende dagen scherp in de gaten. Gelukkig geldt hier niet een op=op regel, want alles verloopt digitaal. Hier alvast enkele koopjes van de totale lijst (1337 welteverstaan, een briljante en humoristische easter egg van Valve):

Bioshock 2 € 4,99 (75%)
HOARD € 2,99 (70%)
Aliens VS Predator € 4,99 (75%)
Fable 3 € 19,99 (50%)
Football Manager 2011 € 12,49 (50%)
Plants Vs Zombies GOTY € 3,39 (66%)
Super Meatboy € 6,99 (50%)
Darksiders € 4,99 (75%)
Resident Evil 5 € 14,99 (50%)
Magicka € 3,39 (66%)
Magicka alle DLC 66% of 67% korting
Magicka Complete Pack€ 8,49 (66%)
Half Life Complete pack € 9,24 (75%)
Battlefield Bad Company 2 € 7,50 (75%)
Battlefield Bad Company 2 Vietnam € 4,42 (66%)
Battlefield Bad Company 2 SPECACT Kit Upgrade € 1,70 (66%)
Battlefield Bad Company 2 Strategy Guide € 2,49 (75%)
Battlefield Bad Company 2 Complete pack (game + dlc) € 9,99 (71%)

Vooral de Battlefield: Bad Company 2 complete pack is een onwijs aantrekkelijke deal. Wat meteen opvalt is hoe hoog de kortingspercentages wel niet oplopen. Ik heb deals gezien waarbij de korting 89% was. Dan kun je de game wel erg letterlijk voor een appel en een ei in huis halen.

Voor wie grote fan is van een bepaalde ontwikkelaar of uitgever, heb je ook aanbiedingen die het totale portfolio betreffen van de desbetreffende studio. Denk aan Gearbox of Valve. Waar sommige pakketten een nieuwprijs hanteren van tussen de €300,- en €600,-, kun je deze nu voor €50,- tot €80,- meenemen. Nog steeds een vrij groot bedrag, maar dan hebben we het wel over veertig of vijftig games. Dat maakt het meteen een stuk interessanter, toch? Hieronder de totale lijst aan ‘Developer Packs’:

2K Complete Pack (44 games) € 79,99 (84%)
Square Enix / Eidos Collector Pack (50 games) € 74,99 (86%)
THQ Hit Collection (14 games) € 49,99 (77%)
Valve Complete Pack (24 games) € 44,96 (79%)
Paradox Complete Pack (77 games) € 74,99 (89%)
TellTaleGames Complete Pack (17 games) € 49,99 (78%)
1C Complete Collection (31 games) € 64,99 (87%)
PopCap Complete Pack (32 games) € 74,99 (77%)
Strategy First Complete Pack (43 games) € 49,99 (89%)
Meridian 4 Complete Pack (28 games) € 34,99 (89%)
ID Super Pack (22 games) € 29,99 (85%)
Unreal Epic Pack (5 games) €24,99 (64%)
MumboJumbo Complete Pack (20 games) € 24,99 (86%)
Bad Company 2 pack € 29,99 (12%)
Mass Effect Pack € 34,99 (22%)
Need For Speed Pack € 54,99 (50%)

Ik heb even gekeken in het pakket van Valve en hier zit dus ook Portal 2 bij. Voor een kleine €45,- heb je dus deze game en 49 andere titels in je bezit.

Deze Developer Packs zijn een ontzettend interessant initiatief als je het mij vraagt, aangezien de wat minder bekende games in het portfolio ook wat liefde en aandacht krijgen. Soms zijn het vergeten parels of cultgames die het eigenlijk wel verdienen om een keer doorlopen te worden.

Ik heb zelf mijn portefeuille opengetrokken voor Knights of the Old Republic (welke mij iets meer dan twee euro heeft gekost) en ik heb The Heroes Pack gekregen als cadeau van een goede vriend van me. Hierin zitten onder andere Dark Messiah of Might and Magic en Heroes of Might and Magic. Geweldige games, zo heb ik tenminste gehoord. Het moge in ieder geval duidelijk zijn dat ik de komende tijd nog genoeg te doen ga hebben.

Stiekem baal ik ervan dat ik de Grand Theft Auto-deal van vandaag heb laten liggen. Hierin zitten GTA 1,2,3, Vice City en San Andreas. Allemaal bij elkaar voor €7,49,-. Destijds ontzettend veel plezier beleefd met de laatste drie uitgekomen GTA-titels op de last-gen console. Ach, volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Welke games heb jij gekocht, of ga je nog kopen? Schrijf een comment en laat je horen!

Steam website met alle deals kun je hier vinden. Het loont echt om een kijkje te nemen, want het aanbod is simpelweg te groot om op te noemen.

Bronvermelding: Budgetgaming.nl.

Volg ons op Twitter!
Like ons op Facebook!

reacties
  1. Magnum Opus zegt:

    Ik twijfel nog of ik Bully ga halen, want die is nu in de uitverkoop. €2,49 euro! Daar kan ik de game toch niet voor laten liggen:) Die Steam summersales maken me nog bankroet uiteindelijk. Zoveel games die ik gewoon nog MOET hebben…

Geef een reactie

