Zomerperikelen

Geplaatst op: 28 juni 2011 door Suzanne de Jong in Verhalen
Tags:, , ,

We leven maar in een raar land, en voor onze buitenlandse lezers  is Nederland maar een vreemd land qua weer. Twee dagen geleden regende het nog pijpenstelen en nu is het plaatselijk dertig graden boven nul! Zelfs de meeste hardcore gamers zoeken het zonnetje maar eens op. Want zeg nou zelf, in deze hitte valt er toch niet te gamen?

Toen laatst het nieuws naar buiten kwam dat er 12.000 Nederlandse jongeren “gameverslaafd” zouden zijn, waren de rapen gaar. Meerdere algemene nieuwsrubrieken vingen het nieuws op en wij gamers hielden onze schouders maar weer op; het was weer eens zo ver. Alsof dat de tweede kamer iets aangaat. Hoewel wij gamers er inmiddels niks meer van aan trekken, zijn wij eens in de zoveel tijd eenmaal de zondebok en hebben daar ons bij neergelegd. Blijven wij ons afvragen: als je 8 uur per dag gamet, ben je dan ook verslaafd aan werken als je meer dan 8 uur per dag werkt? Of verslaafd aan slapen, als je meer dan 8 uur per dag slaapt? En als je tijdens de zomerse dagen langer dan 8 uur per dag besteed aan zonnen, ben je dan verslaafd aan zonnen? Alhoewel 8 uur per dag zonnen niet echt goed voor je is. Maar dat is gamen ook niet volgens “onderzoekers”. Als we werkelijk al die “slechte” dingen niet meer deden, was ons leventje maar saai.

Toch merk ik bij mezelf en lezers zullen dit ongetwijfeld ook herkennen, dat een spelletje soms meer voor ons is dan “just a game”. Hoe mooi het weer ook is, al snel overweeg ik om mijn DS of PSP mee te nemen als ik buiten het zonnetje opzoek. Mijn games staan op alfabet en elke avond zeg ik mijn geliefde Playstation 3 en Xbox 360 welterusten. Maar ’s zomers krijgen mijn lieve trouwe consoles toch wat minder aandacht. Jammer genoeg beschik ik niet over een laptop, anders had ik dit artikel uiteraard in de tuin getypt.

Een 'rustige' dag op Gamescom

En dan bedenk ik me dat Duitsers ook niet erg logisch zijn. De Gamescom in Keulen gluurt al om de hoek! Van 18 tot en met 21 augustus(en voor de pers al een dag eerder) kunnen we weer los gaan in de Koelnmesse hallen. Maar wie verzint het nou om midden in de zomer, midden in augustus een gamebeurs te houden waar circa 245.000 man loopt te zweten? Gelukkig zijn de tot nu toe vrijgegeven games het dubbel en dwars waard, om je door de zwetende Duitsers heen te walsen. Gelukkig komen diezelfde top titels rond de kerst uit, dan is het niet zo snikheet. Of Piet Paulusma moet rond kerst wel hele gekke dingen gaan voorspellen.

reacties
  1. Erik Dekker zegt:

    Gamescom wordt weer geweldig! Can’t wait!

Geef een reactie

