Zelda: Ocarina of Time zou bijna een first person shooter zijn geweest

Geplaatst op: 20 juni 2011 door Erik Dekker in Nieuws

Geloof het of niet, maar Nintendo had lang geleden het idee om van Ocarina of Time een first person game te maken. Althans, Shigeru Miyamoto kwam met dat bizarre plan aanzetten. ”Wat als we een Zelda game zouden maken waarin we Link niet kunnen zien?”, stelde hij voor aan de rest van het ontwikkelteam.

Dit is iets wat weinig fans van de franchise zich kunnen voorstellen, dat weten we wel zeker. In de nieuwste rubriek van Iwata Asks op Nintendo.com, meldt Yoshiaki Koizumi  het volgende:

“First, I talked with Miyamoto-san about how we should make The Legend of Zelda for the Nintendo 64 system, and he asked, ‘How about making it so that Link will not show up?

In the beginning, he had the image that you are at first walking around in first-person, and when an enemy appeared, the screen would switch, Link would appear, and the battle would unfold from a side perspective.

Blijkbaar was het team lichtelijk enthousiast geraakt bij het idee, want er werden zelfs enkele tech demo’s ontwikkeld waarin Ocarina of Time in eerstepersoons-perspectief speelbaar was. Maar de Nintendo 64 was niet sterk genoeg om achtergronden en personages in 3D te renderen. Daarom kregen we uiteindelijk toch een game voor onze kiezen waarin Link gewoon te zien was.

Yoishiaki Koizumi voegde daar ook nog eens het volgende aan toe:

”I was making the model for Link, so I couldn’t stand to see my Link not appear,” said Koizumi. “Link is cool, so I wanted to always be able to see him.”

Een Zelda game die als first person game gemaakt zou zijn, zou simpelweg niet onder de naam Zelda uitgebracht mogen worden, als je het ons vraagt. We zijn van de groene strijder gaan houden en als je deze weglaat in de game, wat blijft er dan over? Nou ja genoeg, maar je snapt onze gedachtegang hopelijk wel. We willen ons kunnen identificeren met het personage, en in RPG’s zou het een cruciale fout zijn om dit niet mogelijk te kunnen maken. Laten we het hopen dat Miyamoto het bij third person RPG’s laat.

In ieder geval een wijze keuze om Ocarina of Time uit te brengen zoals deze is bedoeld. Kudos, Miyamoto!

Bron: Nintendo.com

Volg ons op Twitter!
Like ons op Facebook!

 

reacties
  1. ertheadius zegt:

    Thank god dat Miyamoto had besloten om gewoon een fijne adventure game van Zelda te maken. Dit had ik totaal niet als First Person Shooter willen zien haha. Naar mijn mening nog steeds één van de beste games aller tijden.

    Sommigen zeggen: never change a winning formula. En dat geldt ook voor de Zelda games.

    • Erik Dekker zegt:

      I’m with you there. OoT is nog steeds mijn favoriete Zelda game, met Wind Waker die de felbegeerde tweede plek krijgt. Ik ben trouwens erg benieuwd naar Skyward Sword! Misschien wel één van de laatst noemenswaardige titels voor de Wii:)

  2. magnumxopus zegt:

    Ik heb persoonlijk niet zoveel met Zelda, maar Twilight Princess heb ik een paar uur bij een vriend van me gespeeld. Best wel vet, alleen ik zou er geen Wii voor kopen.

    • ertheadius zegt:

      Eeuwig zonde dat je bent begonnen met Twilight Princess. Je zou Ocarina of Time en Majora’s Mask echt een kans moeten geven, mits je benieuwd bent naar die games natuurlijk.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s