Een nieuwe mijlpaal in Black Ops

Geplaatst op: 10 mei 2011 door Erik Dekker in Verhalen

Zoals ik deze week aan heb gegeven, kijk ik reikhalzend uit naar Brink, een shooter die een aantal noemenswaardige gameplay mechanieken toevoegt aan het genre. Een frisse wind, zullen we maar zeggen. Toch zal ik het niet kunnen laten om zo nu en dan Call of Duty Black Ops ook uit het stof te blijven halen. Langzaam maar zeker beginnen mijn statistieken mooie vormen aan te nemen. Vandaag heb ik toevallig een nieuwe mijlpaal gehaald, waar ik persoonlijk best trots op ben.

Na vele bloedstollende gevechten te hebben gevoerd en virtueel bloed, zweet en tranen te hebben gegeven, heb ik eindelijk enige resultaten weten te boeken. Vandaag heb ik welgeteld dertigduizend andere spelers om het leven gebracht. Maakt dat mij een slager? Een meedogenloze boodschapper van de dood? Wellicht, maar dat is een omschrijving die ik mezelf niet mag geven. Niettemin ben ik iemand die graag in teamverband werkt en leeft onder het motto: ”vele handen maken licht werk”. Helaas staat de community van Black Ops niet bepaald bekend om de hoge mate van intelligentie. Zo zie je jouw team maat eerder met open armen een vijandige gevechtshelikopter begroeten, dan dat deze een anti-air bazooka tevoorschijn tovert. Dergelijke eigenaardigheden hebben bij mij al meerdere malen een frons op mijn voorhoofd weten te toveren, maar de aanhouder wint en met enig doorzettingsvermogen weet mijn team doorgaans wel als overwinnaar uit de strijd te wandelen.

Mijn 30.000e slachtoffer heeft zijn leven gelaten door een welgemikte Tomahawk, een wapen dat in principe dient als een middel van vernedering. Ik wilde mijn mijlpaal in stijl behalen, dus je kunt je voorstellen dat ik hiervoor heb gekozen. Geen onnodig gegooide grenades, sprays van mijn geweren of een onverwachte messteek in de rug. Nee, het werd de tomahawk. Ik heb het opgenomen, om het moment in kwestie nog wat sterker te kunnen belichten.

Op naar de 50.000! Maar hoe ga ik daar komen? Door veel lol te hebben (zowel alleen als met vrienden die meedoen) en zo af en toe eens uit frustratie mijn controller tegen de muur te gooien. Dat laatste was maar een geintje natuurlijk.

Oh en als je het filmpje van mijn 30.000e kill hieronder bekijkt, luister dit liedje dan op de achtergrond. Het perfectioneert het moment in kwestie. Let niet op de kwaliteit, maar dat komt omdat de upload van Call of Duty niet in de beste staat naar Youtube gaat.

reacties
  1. Suzanne zegt:

    Jij speelt niet leuk meer, veel te goed ben jij.. :’)
    Maar nog steeds ging je het mij een keer leren..
    Misschien dat het dan ooit nog goed met me komt..
    haha!

Geef een reactie

