Game releases: mei

Geplaatst op: 8 mei 2011 door Erik Dekker in Geen categorie
Tags:, , , , , , , ,

Mei straalt in volle glorie en de stranddagen zijn min of meer begonnen. Gek eigenlijk, hoe wij zo vroeg in het jaar al een kleurtje kunnen krijgen buiten. Ik betrap mezelf er de laatste tijd ook op lekker naar het strand te gaan en daar de uren weg te werken met een drankje en de warme zon die mij toelacht terwijl het water langzaam maar zeker warmer begint te worden. Zwemmen zit er helaas nog niet in, maar dat is slechts een kwestie van tijd met dit mooie weer. Hoor mij weer eens uitgebreid ratelen over de zwoele temperaturen, terwijl dit artikel toch echt over games gaat. Gelukkig biedt ook deze maand de nodige toptitels waar velen ongetwijfeld al lange tijd reikhalzen naar uitkijken. Zo komt uitgever Rockstar voorbij met een nog te benoemen detective game en krijgen we ook een shooter voor onze kiezen die barst van de potentie. Tijd om hier dieper op in te gaan!

Degenen die de releases een beetje hebben gevolgd, weten dat deze maand L.A. Noire uitkomt, een detective game van Team Bondi en Rockstar Games die misschien wel een genre op zichzelf is. In principe is de game vrij lineair maar is het gehuld in een Grand Theft Auto-achtig jasje. Constant krijg je als beginnende detective nieuwe zaken voor je kiezen en moet je je speurneus gebruiken voor nieuwe aanwijzingen. Dankzij de nieuwste motion-technieken kun je gezichtsuitdrukkingen perfect aflezen. Aan jou de taak om uit te vinden of verdachten de waarheid spreken of niet. Jouw gemaakte keuzes beïnvloeden het verloop van het spel, wat automatisch zorgt voor een stevige replay waarde.

Ook Brink mag niet in het lijstje noemenswaardige games ontbreken. Deze Shooter van Splash Damage en uitgever Bethesda kent namelijk een aantal unieke spelconcepten, welke ik trouwens al eerder deze week uitgebreid heb benoemd in een artikel op de blog. Kort gezegd mixt de game elementen uit Team Fortress 2, Mirror’s Edge, Borderlands en Enemy Territory: Quake Wars. Een op het eerste oog vrij vreemde combinatie, maar als je gameplay footage hebt gezien, dan zul je zien waarom de game tot nu toe met veel enthousiasme wordt ontvangen. Of Brink op de lange termijn veel succes gaat boeken, dat valt nog maar te bezien, maar iets zegt me dat er sowieso een vaste community zal blijven plakken.

Ook het vervolg op culthit The Witcher mag niet onbenoemd blijven. Deze PC-exclusive RPG gooit wederom hoge ogen bij de pers en afgaande van de getoonde info en footage, ziet het er naar uit dat fans een spectaculair vervolg voorgeschoteld krijgen. Persoonlijk moet ik het origineel nog uitspelen, maar tot nu toe vermaak ik me er zo erg mee, dat ik er niet aan twijfel dat The Witcher 2: Assassins of Kings uiteindelijk ook in mijn collectie zal belanden.

PC

13 mei

Brink

SBK 2011

Zombie Driver

17 mei

The Witcher 2: Assassins of Kings

20 mei

A New Beginning

Alter Ego

Clones

Deponia

Fable III

24 mei

DiRT 3

Playstation 3

13 mei

Brink

LEGO Pirates of the Caribbean: The Videogame

MX vs ATV Alive

SBK 2011

20 mei

L.A. Noire

No More Heroes: Heroes’ Paradise

24 mei

DiRT 3

27 mei

Let’s Dance with Mel B

White Knight Chronicles II

Xbox 360

13 mei

Brink

LEGO Pirates of the Caribbean: The Videogame

MTX vs ATV Alive

SBK 2011

20 mei

L.A. Noire

24 mei

DiRT 3

27 mei

Let’s Dance with Mel B

Erik: Vele genres komen wederom voorbij. Voor mij vallen L.A. Noire en Brink meteen op uit de lijst. Ik heb ook sterk getwijfeld over welke game het eerst in mijn collectie zou mogen komen. Na lang wikken en wegen heb ik gekozen voor Brink, omdat ik toch wel toe ben aan een nieuwe shooter. Black Ops is ontzettend verslavend, mits de connectie zijn werk doet, maar toch heb ik de game nu wel lang genoeg gespeeld. Ik nader de dertigduizend kills, dus je kunt je voorstellen dat ik de basics wel een beetje onder de knie heb gekregen.

Ik ben erg benieuwd hoe Brink zich gaat ontwikkelen de komende tijd en of de community een beetje tof is, want met shooters is dat heel belangrijk. Die kunnen de game maken of breken. En omdat deze titel barst van de ambitie en potentie gun ik Brink maar wat graag de zoete smaak van succes. De tijd zal het leren, zegt men wel eens.

reacties
  1. Pieter De Rycke zegt:

    Brink komt hier ook zeker in huis op de releasedate. LA Noire en The Witcher 2 zal ik waarschijnlijk na mijn examen eens gaan halen.

    • Erik Dekker zegt:

      Hier precies hetzelfde. De keuze was moeilijk tussen L.A. Noire en Brink, maar mijn verlangen naar een nieuwe shooter is toch wel erg groot de laatste tijd.

      Sowieso moet ik eens verder gaan met The Witcher:)

Geef een reactie

