Groot aantal verbannen Xbox 360 gebruikers kan weer online

Geplaatst op: 27 april 2011 door Erik Dekker in Nieuws
Tags:, , , , , , ,

Alsof we nog niet genoeg bezig zijn met het drama dat zich nu op het Playstation Network afspeelt, heeft blijkbaar ook Microsoft te kampen met de nodige problemen. Nee, Xbox Live ligt vooralsnog niet plat maar ik geloof dat hackers alvast een begin van hun meesterplan hebben gemaakt. Een groot aantal Xbox 360 users die als hacker zijn gemarkeerd kunnen sinds vandaag weer online komen. Dit heb ik om eerlijk te zijn niet zien aankomen.

Verschillende fora, waaronder Xbox-scene, hebben uitgevonden dat sommige verbannen Xbox 360’s die gemodificeerd zijn, blijkbaar weer op Xbox Live kunnen. Maar voor hoelang? Is dit het werk van Microsoft of van hackers van buitenaf? En als Microsoft hierachter is, is dit een permanente keuze of slechts een test? Ik hoop dat het bedrijf zo snel mogelijk met nieuwe ontwikkelingen naar buiten komt, want dit baart me zorgen.

Vooralsnog is helaas niet bekend of deze mensen ook content kunnen downloaden en überhaupt online games kunnen spelen, maar het feit dit weer mogelijk is, is verreweg van positief. Officieel is er dus nog niemand echt ”un-banned”, maar het begin is er in ieder geval. Het zou me niks verbazen als deze hackers weer overal toegang tot hebben.Dergelijke gebruikers zijn verbannen met een reden, dus ik snap echt niet waarom deze mensen dan weer groen licht mogen krijgen.

Wie hier ook verantwoordelijk voor is, de timing maakt het zaakje nogal verdacht. Nu de hele wereld met argusogen kijkt naar Sony, worden dergelijke eigenaardigheden bij andere bedrijven wat minder met een korrel zout genomen. Ik mag hopen dat dit slechts een test is, anders moeten wij Xbox 360 gebruikers onze gegevens extra goed in de gaten houden.

Volg Erik Dekker op Facebook en Twitter!

Geef een reactie

