Veel nieuwe Mass Effect 3 details komen boven water (updated)

Geplaatst op: 20 april 2011 door Erik Dekker in Nieuws
Tags:, , , , ,

Update: twee nieuwe screens zijn vrijgegeven en deze zijn niet mis. Je kunt ze aanschouwen onderin de tekst!

Alsof we de laatste tijd nog geen waterval aan informatie en scans over Bioware’s nieuwste ruimte epos over ons heen hebben gekregen, heeft een Spaans game-tijdschrift een hoop nieuwe informatie bij de ontwikkelaar weten los te peuteren. En Gamegasm zou Gamegasm niet zijn als zoveel moois niet zouden delen met de rest van de wereld, toch? Precies. En daarom kun je hier genieten van een aantal nieuwe interessante feiten. Bij deze echter een vriendelijke waarschuwing: er zitten spoilers in. Klaar met de voorbereiding om door te lezen? Mooi. Aanschouw!

GAF user Lakitu is zo vriendelijk geweest om de vertaling te doen. Rechtstreeks overgenomen krijgen we het volgende:

  • The reason Cerberus is put against us is explained at the beginning of the adventure.
  • Cerberus troops include: Mechas, Assault units, Shock troops – ninja-style.
  • Reapers: They have different sizes, ranging from 500-600 meters of the smaller ships to the 2km large Herald.
  • New skills for Shepard: Rolling, jumping small holes in the ground. Greater variety of melee attacks. The article specifically mentions “a new class: Heavy Melee”.
  • New skills: Engineer can build turrets.
  • Customizable weapons: Guns, sight – five variants in each section.
  • More items to “loot.”
  • Space Battles? Perhaps, but unconfirmed.
  • Scenarios: Larger. We will see people walking, ships fighting, architecture in greater detail. Searching for the photorealism of sites using new lighting techniques on the stage.
  • Enemies: They now take dynamic damage. The Cerberus mechas, for example, requires that we shoot a weak point, the glass cockpit, in order to overcome them. In other enemies we can cut off the arms, break the head or break various pieces of their armor.
  • Fighting more dynamic, forcing us to move more frequently. The game’s speed is improved by 10 to 15 percent.
  • Exploration: We won’t drive vehicles seen in previous games. The main gameplay is designed without them. This does not mean that there are no vehicles, but they can’t reveal more now. There is a new scanning system.

Nog een ander leuk feitje is het volgende. SPOILER ALERT:

  • Locations to visit: New York, London, a moon of ¿Koriana? (maybe they mean Quarian or Krogan) world, a salarian world and Mars, among others. The development of each environment takes about six months.

Verder heeft het Spaanse tijdschrift nog een aantal vragen gesteld, waaronder over de toekomst van het Mass Effect universum en of er multiplayer in deel 3 zal gaan zitten. Bioware zei het volgende hierop (google translate van het tijdschrift, dus met spelfouten):

Magazine: This being the end of the trilogy, can we expect in the future?

Bioware: Mass Effect 3 closes the history of Shepard, but the universe that we have created is still there, with many possible stories to tell. I see many possibilities in the future, from an MMO to a degree of action in first-person, or even a platformer. It all depends on what players want in the future.

Magazine: Mass Effect 3 will have multiplayer?

Bioware: We’ve always wanted to include it, since the first Mass Effect. Explore ways to be able to offer for each delivery, but [we’re not] fully convinced of the solutions we have found so far.

Daar heb je het. We kunnen een steeds duidelijker beeld krijgen over wat Mass Effect 3 ons te bieden gaat hebben. De Aarde is goed de pineut en Shepard komt weer voor een aantal onmogelijke keuzes te staan. Nieuwe skills, wapens, features en werelden: het zit er allemaal in. Bioware toch. Het wordt pijnlijk afscheid nemen van Shepards verhaal. Laat zijn/haar avontuur eindigen met een climax die we van ons leven niet meer zullen vergeten.

Bron: NeoGAF

Volg Erik Dekker op Facebook en Twitter!


reacties
  1. Niels Dekker zegt:

    Cool dat je mechs moet aanvallen op hun zwakke punt, de glazen cockpit! En naar die Heavy Melee-klasse ben ik best nieuwsgierig, hoewel ik in ME1 en ME2 de voorkeur gaf aan long range battles met sniper rifles en zo. Oh en turrets bouwen met een engineer? Nice! Maar er was toch al zoiets in ME2?

    • Erik Dekker zegt:

      Ik ben zelf ook erg benieuwd over hoe de Heavy Melee class zich gaat ontplooien in de game. Helemaal als je je bedenkt dat de voorgaande delen zich vooral richtten op gevechten waar enige afstand tussen twee partijen zit.

      Turrets zitten dacht ik niet in ME2! Ga binnenkort weer door met mijn playthrough op Insanity, dan kom ik er denk ik wel achter;-)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s