Mogelijke release Grand Theft Auto V per ongeluk bekend gemaakt door redacteur

Geplaatst op: 5 april 2011 door Erik Dekker in Nieuws

Twitter kan als perfect hulpmiddel dienen om mensen dichter bij elkaar te brengen. Bekende personen en bedrijven kunnen middels korte berichten hun persoonlijke kant wat meer laten zien. Uiteindelijk zijn het ook maar mensen. Omdat het maken van een tweet ontzettend simpel is, gebeurt het heel af en toe ook eens dat er informatie naar buiten komt wat eigenlijk nog niet bekend gemaakt had moeten worden. Laatst zagen we dat met de rootkey van een gehackte PS3 die per ongeluk door Sony’s VP Kevin Butler werd ge-retweet zodat iedereen de code kon zien. Maar ook vandaag is het weer raak. Een IGN redacteur heeft middels een tweet de mogelijke release van Rockstar’s nieuwe Grand Theft Auto game laten uitlekken.

IGN redacteur Jim Reilly tweette het volgende op zijn pagina:

“With Grand Theft Auto V and BioShock Infinite coming in 2012, now’s the time to buy some Take-Two stock.”

Als ik Jim Reilly mag geloven, dan komt GTA V dus volgend jaar al uit. Het is dan inderdaad slim om te gaan investeren in aandelen van uitgever Take-Two. Rockstar heeft tot op het moment van schrijven nog niks aangekondigd, maar een redacteur die op een website van zo’n groot kaliber schrijft, weet wel het een en ander als het over games gaat. Het zal me ook niks verbazen als men op de E3 met nieuwe ontwikkelingen komt omtrent deze game.Tot dat moment aanbreekt zal Rockstar dit gerucht ongetwijfeld de grond in trappen.
Reilly’s tweet roept meteen wat vragen bij me op. Hoe gaat GTA V eruit zien? In welke remake van een stad speelt de game zich af? Wederom in Amerika of komen nu ook andere continenten zoals Europa aan bod? Mijn nieuwsgierigheid begint al weer langzaam te komen, net zoals bij GTA IV. Hierover zullen we binnenkort ongetwijfeld meer horen. Wanneer dat gebeurt dan kun je dat uiteraard op Gamegasm teruglezen.
Ik herinner me ook dat ik Red Dead Redemption nog uit moet spelen. Nu weet ik in ieder geval wat ik ga doen dit weekend.
Volg Erik Dekker op Facebook en Twitter!
reacties
  1. GTAReleasedate? zegt:

    GTA Amsterdam!!

Geef een reactie

