Campers: de eerste stap tot het verval van shooters?

Geplaatst op: 15 maart 2011 door David Sprenger in Nieuws

Voor diegenen die nooit shooters spelen en niet weten wat een camper is, zal ik het heel kort uitleggen. Een camper is iemand die op een locatie op de map zit en daar niet weg gaat.  Zo zal hij al zijn kills halen. Campers zijn mensen die zich niet kunnen redden in het heetst van de strijd en en alleen met domweg wachten een redelijke score kunnen halen. In elke shooter heb je hier last van, maar op de een of andere manier zie ik ze het meeste in Call of Duty.

De Call of Duty die ik nu het meeste speel is Black Ops (natuurlijk) en ook hier zitten deze campers weer.

Deze mensen kunnen niks anders dan campen, je zou denken dat als je weet waar ze zitten te campen, je ze makkelijk zou kunnen killen. Niet dus! De meesten zijn zo geavanceerd geworden in het campen dat ze het tot een kunst verheven hebben.Deze mensen moeten leren om hun virtuele benen te strekken en er op uit te gaan en leren hoe echte schietpartijen verlopen. Alleen zo word je ervaren maar nee, het zijn bange mensen die er niet op uit durven. Angsthazen in hart en nieren. Dus campers: ga leren spelen en als je dat niet wil speel dan verdorie geen shooters!

Evenals de kleine kinderen die spellen zoals Call of Duty spelen, brengen het woord ”irritatie” naar een heel nieuw niveau. Niks is pijnlijker voor de oren dan een kind van 12 die een piepstem heeft van een kind van 4 die aan het janken is. En als je ze daarmee confronteert, dan word het alleen maar erger. Het gekrijs door de headset, het is alsof ze niet beseffen hoe irritant ze zijn. Kleine kinderen zouden gewoon geen shooters mogen spelen, vandaar ook dat shooters leeftijdsgebonden zijn. Helaas houden winkels zich hier niet aan waardoor die kleine kinderen er alsnog aan weten te komen. Of ze kennen mensen die oud genoeg zijn, helaas kan je dit niet verhinderen. De desbetreffende ouders zullen nog een hoop moeten leren als het gaat om de tere kinderzieltjes van hun kroost.

De oneindige lag is ook een grote irritatie, mensen die volgens mij gebruik maken van lag switches. Dat je in je killcam ziet dat je in een open veld stond terwijl je al een gebouw was ingevlucht. Dit is ook een probleem, als je nou dedicated servers zou hebben dan zou je dit probleem niet hebben of in ieder geval in veel mindere mate! Helaas zal dit voorlopig nog een mooie droom blijven, persoonlijk zie ik niet dat er dedicated servers komen voor welk spel dan ook op consoles die daadwerkelijk goed in elkaar steken. Ik hoop dat er gauw verandering komt, want voor echte heerlijke online gameplay gevoel, is het wel noodzakelijk. Niets is heerlijker dan een game zonder lag, echter zijn zulke games zeer zeldzaam geworden.

Zou zo’n utopia bestaan? De perfecte shooter? Ik blijf zoeken en iets zegt me dat het nog een lange tijd gaat duren.

David Sprenger is een gamer in hart en nieren en stiekem ook een grote cynist. Hij deelt zo nu en dan zijn merkwaardige ervaringen aan ons middels een column. De meeste idiote dingen komen in al hun facetten aan bod en geen game ontkomt aan zijn alziend oog.

reacties
  1. Erik Dekker zegt:

    Kan me hier goed in vinden man. Vooral de laatste tijd erger ik me kapot aan dat soort gamers. Haalt de flow ook drastisch uit de game.

  2. idd ik versta u volledig ik vind dat campers ook behoorlijk KUT zijn

Geef een reactie

