Slapeloze nachten tot mijn nieuwe killer PC arriveert

Geplaatst op: 13 maart 2011 door Erik Dekker in Hardware, Nieuws

Ik ben van nature meer iemand die bij het gamen lekker onderuitgezakt op de bank of bed ligt terwijl ik me verlies in een virtuele spelwereld. Maar ik zal niet ontkennen dat ik het liefst ook zoveel mogelijk keuzes voor mijn neus geschoteld krijg. Daarom ben ik zo nu en dan genoodzaakt mijn horizon te verbreden. Naast mijn Playstation 3, Xbox 360 en Nintendo Wii, wordt het voor mij eindelijk tijd om mijn geluk bij het PC platform te zoeken. De weg naar het punt van verzadiging heeft tot nu toe niet meegezeten, met verschillende laptops en desktops die het leven hebben verlaten. Maar ik heb mijn best gedaan een mooie nieuwe desktop samen te stellen en het resultaat mag er denk ik wel wezen!

Hieronder de specificaties van mijn nieuwste aanwinst:

Moederbord: Asus P8P67 LE Rev. 3.0

Ramgeheugen: Kingston ValueRAM 8 GB

Processor: Intel Core I5 2500k 3.3 GHz

Grafische kaart: Sapphire Radeon HD 6950 2 GB

Harde Schijf: Samsung Pinpoint 2TB

Daarnaast heb ik ook nog een mooie behuizing gekocht en ben ik ook aan het kijken voor een LED monitor die voor mij straks de mooiste beelden tevoorschijn kan toveren. Ik zat te kijken naar Samsung monitors, maar die schijnen niet zo geschikt te zijn als het aankomt op gamen. Op het moment van schrijven zit ik daarom meer te kijken naar LG en Asus.

Er gaat volgens mij straks een wereld voor me open. Gamereeksen zoals Total War en Civilization zullen niet ontkomen aan mijn nieuwsgierigheid en bieden daarnaast denk ik vele tientallen zo niet honderden uren aan speelplezier. Maar ook Amnesia, The Witcher 1/2, Starcraft 2 en Diablo 3 moeten uiteindelijk in mijn collectie belanden. And this is just off the top of my head.

Leuk bijkomend feit is dat ik straks ook PC games kan gaan reviewen, dus verwacht ook van games op dit platform recensies op Gamegasm verschijnen. Begin volgende week krijg ik mijn onderdelen binnen. Wanneer alles in elkaar gezet is, zal ik een aantal foto’s maken en op de blog zetten.

Heb je nog tips voor een monitor, of games die simpelweg niet in mijn collectie mogen ontbreken? Schrijf een comment en laat je horen. Want alle beginnelingen in het vak kunnen wel wat hulp gebruiken!

Volg Erik Dekker op Facebook en Twitter!

reacties
  1. Lennard Riezeweide zegt:

    Waaaaatttt? heb je nog geen Starcraft 2? :O!

Geef een reactie

