Alice: Madness Returns heeft me na deze gameplay trailer erg enthousiast gemaakt

Geplaatst op: 9 maart 2011 door Erik Dekker in Nieuws

Alsof dit jaar nog niet genoeg must-have titels voor mij in petto heeft, komt ook Alice: Madness Returns om de hoek kijken. De game is een nieuw deel in een al vrij lang lopende reeks die je in de huid laat kruipen van Alice uit Alice in Wonderland. Toegegeven, Alice in Wonderland films zijn zonder meer gek te noemen. Vreemde wezens in een net zo vreemde wereld bevinden zich duidelijk op de voorgrond tijdens het kijken, maar Alice: Madness Returns weet het woord ”bizar” naar een heel nieuw niveau te brengen.

De trailer laat Alice zien die moet zien te overleven aan een losgeslagen Wonderland. Bloeddorstige monsters met veel te grote bijlen en andere wapens hebben het op haar gemunt en het ziet er naar uit dat ze al haar krachten moet gebruiken om aan deze nachtmerrie te kunnen ontsnappen. Afgaande van de gameplay kunnen we een platformer verwachten met de nodige puzzel en vechtelementen. Zelfs de gelaarsde kat maakt zijn opwachting, alleen dit keer echter met minder goede bedoelingen denk ik.

De grafische stijl ziet eruit om van te smullen en ook de bizarre omgevingen laten een Wonderland zien zoals je die nog nooit hebt meegemaakt. De gameplay mechanieken zien er wat simpel uit, maar over een korte gameplay trailer kan ik natuurlijk geen conclusie trekken. Niettemin heeft deze video mij erg enthousiast weten te maken en staat nu officieel op mijn radar. Laat die nieuwe informatie maar komen! Nu vraag ik me echter wel af of ik de voorgaande Alice games moet hebben gespeeld om het verhaal te kunnen volgen. De trailer eindigt met de opmerking ”now it’s time to put your blade to work”, en zet zo een heerlijk grimmige ondertoon voor een hopelijk erg vermakelijke game neer. Alice: Madness Returns komt uit op zowel de Playstation 3, de PC en de Xbox 360.

Geef een reactie

